Google Home på svenska

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Lodjuret, 21 sept 2018.

  1. Lodjuret

    Lodjuret Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Snöat in på Google Home och Google Home mini, suttit med fingret på köpknappen flertalet gånger men det har aldrig blivit av.

    Nu när Google Assistent lanserats på svenska så har jag börjat klura huruvida de "importerade" Google Homes med stöd för typ engelska, franska och tyska sömnöst kommer fungera på svenska när den uppdateringen väl släpps, vad tror ni?

    Värt att köpa nu och prata engelska tills en svensk update eller vänta med köp tills garantier på svenskt tal?
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är mycket nära nu, så det finns väl ingen direkt anledning att importera när du kan köpa via svenska store.google.com inom loppet av en månad eller så, om man får göra en halvkvalificerad gissning.

    Fördelen då är att du har två år garanti samt tre års reklamationsrätt på prylarna.

    Högtalarna som säljs inom EU fungerar i alla EU-länder utan problem. Du kan även köpa i USA, men då behöver du reseadapter till AC-adaptern (detta gäller också UK-modellen då UK har en annan kontakt än vad vi använder i övriga Europa).


    Det finns svenska butiker som säljer Google Home, men dessa är importerade från Tyskland oftast, så det blir samma sak som om du köper en direkt från Tyskland själv frånsett att du då bara har två års reklamationsrätt kontra de tre år vi har i Sverige.
     
    Lodjuret gillar detta.
  3. roblibob

    roblibob Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kunde byta språk till svenska idag.
     
    Lodjuret gillar detta.
  4. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Blev helt chockad när jag ställde in GA på svenska och engelska på min iPhone och det även påverkade våra home-enheter. Att spela Netflix till chromecast funkar utan uppehåll.

    Lampor verkar lite svårt dock men den lyckas stänga av switchar.