Vad synd. Hoppas de fixar det snart. Skulle även vilja välja vilket namn som visas för olika kretsa så att ni som är i Swedroid-kretsen ser "josåatt" men de i familjekretsen inte ser det.
Nu har jag addat några som var skrivna i min Swedroid Krets Vill man så kan man ju adda mig också. nonajme/snabel/gmail/dot/com
Alla på Swedroid borde lägga sina nick i citationstecken , jag har inte en blekaste aning om vilka ni alla är ;D
Inget spec händer, bara det att jag vet vilka alla är , Just nu kanske de står "Arne Svensson" , vem fan e de ? Men om de står "Arne 'qsec' Svensson", så bara. "ahaaa, de e han!" ;D
Nuuuuuu fattade jag. Jag todde du menade att man skulle skriva sitt nick med citationsteckan under "kortnamn" i sin profil. Trodde att det hände något då. Lite trög idag.... /qsec
Det är inte jag så sugen på heller faktiskt. Börjar folk använda det som dom använder facebook är man ju faktiskt inte så sugen på att ha ett "nördigt nick" i sitt namn. Skulle se riktigt geekigt ut.
Jag får nog hålla med, att lägga sitt nick i sitt namn är ingen jättebra lösning. Även att det kanske inte är hela världen om det ser "nördigt" ut (vilket det troligvis gör för en "utomstående") så kan det helt klart bli en källa till förvirring för "vanligt" folk som inte direkt har koll på forumkultur osv. Nästa bekymmer är troligtvis också att man i förlängningen kommer att ha flera olika kretsar (olika forum) där man kanske använt helt olika nicknames. Det blir ju ett bekymmer. Man kan ju hoppas att Google i framtiden lägger till en smart funktion för olika nicknames (alternativa nick finns redan idag) och olika sätt hur de kan visas för olika kretsar. Att just detta alls diskuteras borde ju iaf vara bevis för att det är och kanske kommer att bli ett större problem. Detta just pga idén med kretsar. Min mail ifall någon vill lägga till sin Swedroid-krets: Spoiler Bli medlem eller logga in för att visa innehållet! Jag har lagt till er iaf