Fick en invite till G+ igår, men har inte hunnit kolla så mycket. (Datorn här på jobbet har spärrat G+ som "Social Networking" och jag har bränt min gigabyte data för den här månaden på Tele2, så det går sjukt långsamt att leta runt på mobilen.)
Men rent spontant tycker jag att G+-appen verkar väldigt begränsad. Man kan inte ens editera information om sig själv, vad jag kan se? Se'n ser jag att en sak som stör mig på Facebook finns kvar även på G+, nämligen att man inte kan redigera en post man slängt ut i flödet, något som är lite störande ifall tryckfelsnisse varit framme (händer inte helt sällan att man råkar välja fel ord ur Swype-ordboken, till exempel). [Edit] I webversionen för desktop går det att redigera inlägg, dock inte i appen eller på den mobilanpassade sidan. Skumt!
Däremot tycker jag redan att G+ känns bättre, om inte annat eftersom man i mobilen ser fler än två rader av det man skriver, så att det är lättare att kolla om man faktiskt har skrivit rätt och kan redigera innan man postar. (I FB-appen ser man två rader, och att försöka scrolla funkar i alla fall inte för mig, annat än om man drar i markören, men då scrollar den så fort att man inte hinner se nå't i alla fall; det är vid så'na tillfällen jag saknar mina fysiska piltangenter från N900.)
Ni kan förresten lägga till mig också: gplus.to/Merlininsider
Last edited: 8 augusti 2011