Kom hem från Thailand för en dryg vecka sen. Vi hade aldrig varit där och Maps hjälpte oerhört mycket i val av plats, turistfällor, restauranger, hotell osv. Det gör skillnad det vi gör, det är min drivkraft, inte badges
Nope. Ska ha funnits i typ 1 år, men jag kan inte få den o visa det på min OP3, men andra telefoner i mitt hus lyckas jag med det
Hmm tack. Det har börjat komma lite olika saker. Kanske för att jag har bytt till en oneplus 5 jcc, från mi max 2
När det gäller fotosfärer i Googleappen kan det vara bra att tänka på att det lätt blir skarvar i trånga utrymmen, så man skall verkligen se till att stå så man har så mycket öppna ytor som möjligt. Sedan har jag en tendens att börja uppåt och avsluta nedåt, detta är inte optimalt då det är svårt att se till så att man inte fotar sina egna fötter om sista bilden tas rakt ner. Får jag bidra med en länk till min mest exponerade bild, som också är en photosfär: Google Maps
Jättebra! Verkligen. Det jag måste bli bättre på ser jag är att strunta i att jag fotar folk. Var inte så mycket i din bild men jag måste lära mig att ta för mig för att komma upp i din och andras klass. Nya kameran sitter fast i nån slags limbo hos postnord idag men det finns en morgondag
Jag har 3.5 miljoner visningar och är på level 6 (drygt 4k poäng, ca 500 bilder). Hur får ni så höga levels? Vad är favoritbidragstypen till maps?
Jag har precis gått upp på level 6. Recensioner med mer än 200 tecken plus foto är riktigt effektivt.
Är det någon som vet om det är till fördel att skriva recensioner på engelska? Jag skriver mestadels mina på svenska då jag tror att Google visar mina recensioner för svenskar men jag kan ha fel där? Säg att jag är i New York och recenserar något där på svenska. Dyker den recensionen upp för amerikaner också eller är det bara för svenskar i regionen? Och i fall den visar enbart för svenskar, vad är det Google använder för att veta att jag är svensk? Sin data, mitt kontospråk eller språk på mobilen jag ev använder? Jag har ju oftast telefon och konto på engelska men hade ju gärna sett att mina svenskskrivna texter visas just för svenskar.
Jag tror att det fungerar som så att Google prioriterar recensioner på samma språk (än så länge) om en recension inte fått högt betyg/likes många visningar. Men din recension kommer översättas till det språk personen som tittar på din recension har konfigurerat. Så kör någon spanska översätts den till spanska genom Google Translate osv.