Google Maps 3.4.0 med MT

Diskussion i 'Applikationer' startad av Galaxy, 5 feb 2010.

  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Google Maps 3.4.0 med MT (Droid) ute nu.. jag kan dock inte installera den pga att jag vill ha kvar navigation... fungerar MT för er?

    Kolla denna länk för att få MT på era Custom roms... den från market fungerade inte med min.

    Den från Xda fungerade utmärkt på min HTC Magic med cyanogenmod med fungerande navigation :))
     
    Last edited: 5 feb 2010
  2. Knasen

    Knasen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    MT?
     
  3. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Multi Touch
     
  4. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om du kollar i xda-tråden du länkar till så ser du att brut redan har hackat den senaste versionen så att du kan få navigation även i denna. Funkar utmärkt på min Hero för övrigt med både MT och navigation.

    Edit: Såg att du redigerat ditt inlägg där du skriver att du fått den att fungera. :)
     
  5. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu när jag provat den ett tag så har jag kommit fram till att multitouchen lämnar en del att önska. Som den fungerar nu så känner telefonen bara av när man "nyper" och zoomar därefter rakt in utan att ta hänsyn till hur man nyper. Ifall jag exempelvis har ena fingret still på en punkt så borde telefonen låta denna punkt på kartan vara statisk också. Nu zoomar den alltid in i mitten oavsett positionen på mina fingrar. Även rotation av kartorna hade varit trevligt ifall det kunde implementeras.

    I den här filmen ser man vad jag pratar om och hur jag anser optimal multitouch borde fungera.
    http://www.youtube.com/watch?v=jjXcuzY3xAQ
    Jag vet dock inte ifall det skulle ta alldeles för mycket processorkraft eller nåt. Finns det någon app till android som har stöd för mer avancerad MT? Jag tänker då på någon bildvisare eller dylikt.
     
  6. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Håller med dig lite där.. MT fungerar inte så bra.. speciellt på lurar med äldre hårdvara. Att kunna rotera kartor bilder etc hade varit ett steg framåt.
     
  7. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Lär aldrig inträffa, då gmaps använder sig av tiles, dvs förrenderade bilder som laddas ner. Att rotera de kräver mycket CPU, samt kommer göra de suddigare. Hade inte varit något problem om det var vektor-baserat..
     
  8. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Men dessa filmer då?

    http://www.youtube.com/watch?v=emMYjNc9Jnw
    http://www.youtube.com/watch?v=PBzb1pIN05M
    http://www.youtube.com/watch?v=O09j_t3DVDQ

    De bilderna är väl inte vektorbaserade. Hur kommer det sig att det kan flyta på så pass bra där?
     
  9. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så hiskanes svårt är det inte att rotera tiles och någon större CPUkraft borde det inte ta heller tycker jag. Speciellt inte då hårdvara för drygt 25 år sen kunde det.
    Och eftersom att nu android stödjer OGLES torde det ju knappast vara svårare än att rendera tilsen som textur på ett plan och rotera planet. OGL har definitivt stöd för 2Dgrafik med. ;)
     
  10. ivarson

    ivarson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    nån mer än jag som får force close med 3.4.0 från brut3.all's?

    hade 3.3.1 via Nav Launcher förut, fungerade klockers, när jag avinstallerade och provade 3.4.0 fungerar Maps fint, men när jag varit inne i Navigation biten några sekunder FC:ar det.

    körde remount o plockat bort alla apk/odex-filer på system och datapartitionerna. Kör CM 4.2.14-1.

    Men jag blåste till och med in SuperD 1.8, den senaste från ahmsg där nya maps med int. navigation+MT fanns med, men samma fel där? Då körde jag ändå alla Wipe-alternativ innan. Tog även bort en mapp på SD-kortet google_navigiation_cache eller nåt.
     
  11. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Men det går ju annars att rotera telefonen..