Google Maps "kör", få bort tidigare destination?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Aprikos, 29 sept 2020.

  1. Aprikos

    Aprikos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Använder ibland Google maps direkt i "kör-läge" utan att från början skriva in något resmål utan bara för att kunna följa resvägen på kartan.
    Ett par-tre gånger har jag dock under resans gång valt bestämt mål i detta läge, men det visar sig nu att varje gång jag startar Maps direkt i kör-läge så visas just dessa resmål nertill på skärmen, det går att svepa ner dem för att slippa se dem, men jag vill få bort dem helt vilket inte verkar gå? :(
    Jag har sedan tidigare platshistorik etc avstängt, har provat rensa cache etc i Google Maps, men inget hjälper..

    Hittat detta: Google Driving - how to delete/clear recent Destinations - Google Maps Community
    vilket dock inte löser problemet (och jag har inte heller skrivit någon "review" för platserna i fråga)
     
  2. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Ähum, hur startar du maps i körläge? Trodde det försvunnit då jag inre sett till det längre...
     
  3. Aprikos

    Aprikos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2012
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har en ikon/genväg som startar i detta läge.
    Har dock inte uppdaterat Maps på ett tag, men i min version så kan man i Inställningar->navigeringsinställningar välja att lägga till en genväg direkt till körläget.
     
    EricG gillar detta.
  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Driving mode finns som widget. Långpressa på hemskärmen, välj Widgets, scrolla ner till Google Maps och håll in ikonen "Driving mode" och släpp på hemskärmen. Tror inte alternativet finns inne i appen längre, märkligt, jag har iaf inte sett det. De har gömt det på detta sätt.

    Även jag får upp några förslag på platser som jag besökt tidigare inne i Driving mode. Vet tyvärr inte om det går att få bort förslagen. Men tycker inte det är störande, snarare praktiskt.
     
    Salvion gillar detta.
  5. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Så dumt. Och vad dåligt av mig att inte hitta det själv... La en svepåtgärd i Nova på maps för att starta körläge. Tack!