För mig är den lite för snabb, precis då jag skulle köra in i rondellen så ville den att jag skulle köra ut direkt. Men tack vare denna applikation så kom jag i tid till min jobbintervju och jag FICK JOBBET.
Är det bara jag som är grymt nöjd med Navigation? Min GPS låser in sig på min position direkt, och kartor har jag redan precachat, och sen är det bara att åka. Smidigt!
Ute och åkte på landsbygden idag och den satte alla rätt. Ska bli intressant att testaköra i Stockholm vid ett senare tillfälle.
Jag undrar precis samma sak. Jag kör till och med med en egen locale en-SE (i Android kallad English (Sweden)). Jag antar att appen måste starta i svenskt läge just för att den ska ladda rätt text att läsa upp med TTS. Någon som testat om det går att komma runt på ett vettigt sätt (utan att byta språk)? Hur får ni Svenska i Pico TTS? Jag ser inte det språket listat som tillgängligt på varken sdkortet eller i Settings.
Du behöver installera appen Car Home. Tyvärr finns den inte på svenska Market. Du kan dock hitta apk-filen i mitt inlägg i denna tråden.
Plinget som någon frågade om tidigare är när man närmar sig en rondell som man ska köra rakt fram genom. Annars verkar kartorna vara väldigt dåliga, avbrott på E4 och den försöker leda iväg en på småvägar istället
De enda avbrott på vägar jag varit med om är små grusvägar. Men det är väl bara felanmäla enligt post 29. https://swedroid.se/forum/post699182-29/
Någon mer än jag som har problem med att Google maps 5.8 hänger sig och kräver att det stängs av? Får det att fungera kanske var 5-6 gång. Hade inga problem med 5.7.
Körde från Gävle till Stockholm nu på morgonen, efter E4:an fick den för sig att jag var ute på åkrarna och vände några gånger och i Stockholm var den helt ute och cyklade större delen av tiden.
Om man är tillräckligt utzoomad på Google Maps så kan man felrapportera. Synd att den inbyggda felrapporteringen i Google Maps för Android missbrukades så mycket att de fick ta bort den.
Det är Google vi snackar om. Du söker inte igenom en GPS-mjukvara. Du söker på Google. Du kan söka efter vad som helst egentligen. Jag sökte efter "Högskolan Jönköping" imorse när jag skulle dit och den hittade på en gång. Så ifall du har sökt på Google någon gång är detta inte på något sätt svårare
Jag körde på E4:an genom Stockholm men det fick för sig att jag åkte på alla vägar bredvid E4:an och räknade om rutten hela tiden.
Frågan är bara om det är Google maps fel eller telefonens gps ? Om gps:en i telefonen inte har kontakt med x-antal satelliter kommer den inte fungera tillfredsställande.
En sak jag skulle önska mig är hastighets visning. För det finns väl inte någonstans? Visas hastighetskameror? Hur då?