Fråga: Google Nest Hub - Se bådas kalendrar

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Dadde, 4 apr 2022.

  1. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Jag har en Google Nest Hub i köket. Det var jag själv som gjorde installationen. Trots det så visar den endast min frus kalenderhändelser på skärmen. Samma sak med påminnelser, föreslagen väg till jobbet, Spotify mm.
    Om jag ber Nest Hub att berätta om min dag eller frågar om möten så visar den dessa tillfälligt på skärmen, som den ska. Vi skulle ju vilja att den visar bådas kalendrar (egna + familjefilm) direkt på skärmen utan att jag ska behöva fråga. Har försökt kolla alla inställningar jag kan.

    Någon som vet om detta ska fungera eller är det bara en användare åt gången som den kan visa? Hur byter man i så fall mellan användare? Vi är båda tillagda i samma familj.

    Sedan har jag en liten bonusfråga.
    Initialt hade jag min telefon på engelska och när jag installerade Nest Hub så blev även den på engelska. Sedan bytte jag till svenska (på telefonen) på grund av att det funkade så dåligt med Google Assistant på min klocka, och då ändrade även Nest Hub språket till svenska. Ingen fara med det men efter språkbytet så verkar funktionen, att swipa från nederkanten och få upp olika appar, ha försvunnit. Ska inte detta fungera på svenska?
     
  2. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Fick du ordning på kalendern?
    Vill själv köpa en främst för att ha kalendern framme i hallen som hela familjen kan se. Då ska den kunna visa min, sambons och grabbens kalender utan att jag behöver lägga in deras händelser i min egna kalender.