Fråga: Google Now - Borde jag börja?

Diskussion i 'Applikationer' startad av wrkdrojd, 17 maj 2018.

  1. wrkdrojd

    wrkdrojd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2013
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hej,

    Jag har "undvikit" Google Now, röststyrning m.m. på mina enheter. Har känt mig skeptisk och försöker reducera så mycket "brus" jag kan i mitt privatliv, och arbetsliv.

    Borde jag ompröva min situation? Känner ni att Google Now gör ert liv enklare och bättre?

    Skulle ni kunna kasta några "Super Pro's" och några "Super Con's" till mig?

    Obs. Nybörjare.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Google Now bytte väl egentligen namn till Google Assistant under 2016.

    Jag upplever att exempelvis smarta högtalare medför att man spenderar mindre tid med telefonen, vilket jag ser som positivt.

    Att inte behöva ta fram och pilla på telefonen, och därmed riskera att fastna med annat på grund av alla notifikationer etc, är något av en fröjd när det gäller att ex. spela musik/podcasts och så vidare.

    Ett annat scenario är att spela film från Netflix på Chromecasten. Även här kan man låta telefonen vara i fickan förutsatt att man vet vad man vill se :)

    Det finns rätt många tjänster som har stöd för Assistant idag, så man kan nog komma upp med rätt många exempel där assistenten tar över sådant som tidigare krävt att man tagit upp telefonen ur fickan.


    Du kan inleda ett test med Google Home Mini. Dyker upp till och från under Köp & Sälj här i forumet om du vill komma lite billigare undan, men de är inte särskilt kostsamma på Prisjakt heller: Google Home Mini (Mobilhögtalare)
     
    Last edited: 17 maj 2018
    edvinnn och Avarell_Dalton gillar detta.
  3. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Tycker själv att Google Assistant endast fyller en funktion på dedikerad enhet, t.ex. en högtalare. På mobilen gör den ingen nytta tycker jag.