1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Fråga: Google Now - Borde jag börja?

Diskussion i 'Applikationer' startad av alexeliasson, 17 maj 2018.

1. alexeliasson

alexeliasson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej,

Jag har "undvikit" Google Now, röststyrning m.m. på mina enheter. Har känt mig skeptisk och försöker reducera så mycket "brus" jag kan i mitt privatliv, och arbetsliv.

Borde jag ompröva min situation? Känner ni att Google Now gör ert liv enklare och bättre?

Skulle ni kunna kasta några "Super Pro's" och några "Super Con's" till mig?

Obs. Nybörjare.

2. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    8 206
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    ROM:
    Oxyogen Stock
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z5 compact
    ROM:
    Sony stock
    Info:
    Nova prime launcher
    Platta:
    Google Pixelbook
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Chromecast, Nexus Player
    Google Now bytte väl egentligen namn till Google Assistant under 2016.

Jag upplever att exempelvis smarta högtalare medför att man spenderar mindre tid med telefonen, vilket jag ser som positivt.

Att inte behöva ta fram och pilla på telefonen, och därmed riskera att fastna med annat på grund av alla notifikationer etc, är något av en fröjd när det gäller att ex. spela musik/podcasts och så vidare.

Ett annat scenario är att spela film från Netflix på Chromecasten. Även här kan man låta telefonen vara i fickan förutsatt att man vet vad man vill se :)

Det finns rätt många tjänster som har stöd för Assistant idag, så man kan nog komma upp med rätt många exempel där assistenten tar över sådant som tidigare krävt att man tagit upp telefonen ur fickan.

Du kan inleda ett test med Google Home Mini. Dyker upp till och från under Köp & Sälj här i forumet om du vill komma lite billigare undan, men de är inte särskilt kostsamma på Prisjakt heller: Google Home Mini (Mobilhögtalare)

Last edited: 17 maj 2018
    Avarell_Dalton gillar detta.
Laddar...