Fråga: google now och platshistorik

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av neddie, 20 feb 2013.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    är det någon som upplever att batteritiden är lite sisådär med sin note 2? jag har google now påslaget med platshistorik och även i maps att platsen uppdateras automatiskt och har en jävla massa timmar waketime även fast luren ligger oanvänd...

    på en lur som note gör det inte så sjukt mycket om batteriet går snabbare då det räcker längre än jag är van vid iaf men det stör ju såklart ögat.
    nu har jag slagit av alla dessa saker och deaktiverat google now helt eftersom det i ärlighetens namn inte är sådär vansinnigt användbart i sverige iaf. kalender med påminelse till nästa möte har jag i kalendern och som widget, vädret likaså och tidtabell de få gånger jag behöver kan jag se iaf.

    kan jag frvänta mig bättre batteritid eller drar dessa grejer eg inte speciellt mycket i längden iaf?
     
  2. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag håller med till 100%. Google Now och platstjänster är trevliga tjänster men tyvärr riktiga batterislukare. Det är samma sak på min Galaxy Nexus och Nexus 7. Noten med sitt megabatteri klarar det ändå ganska bra men för mig så är det inte värt det (stör mig som fan på wakelocks). Jag vet ändå när bussen går och hur långt tid det tar att åka hem. Vädret får jag presenterat från annan widget. Jag hoppas förstås ändå att tjänsten utvecklas :-)
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja som det är nu känns den helt meningslös.. dessutom kan man ju inte "snacka" med luren så bra.. för mig är det svårt som har lite dialekt smålänning som man är... sen är det ju rätt få svenska kommandon som funkar... sen känner jag mig iof som ett riksmongo varje gång jag pratar med luren iaf.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    för min del kan jag meddela att med platshistorik avslagen och google now avslaget gick jag från 2-3% per timme i batteri till <1% per timme... så det ska vara!