Pixel 6a är en otroligt bra telefon till Black Friday priset 2990:- (Även till normalpriset i dagsläget).
Inga problem alls, och inget att klaga på förutom jag tycker batteriförbrukningen är något hög i StandBy läget. Har kört i extremt batterisparläget en stund, men fortfarande går det åt ca. 15% på ett dygn även när luren är helt oanvänd. 5G avstängd, ingen Bluetooth eller Location aktiverad. WiFi aktiverad.
Jag har "Appofobi", så jag har bara installerat helt nödvändiga apps, typ Mobilt BankID, Freja, Kivra, Nova, EngångsKod från norsk bank, etc. Inga spel eller annat roligt.
Två appar jag undrar på om dom kan vara "högförbrukare" även i viloläget, Lidl och Willys?
En sak är det bästa jag någonsin haft, oleophobic beläggningen. Jag använder aldrig skärmskydd, och på Pixel 6a behöver jag bara stryka försiktig över med en torr microfiber duk en sällan gång ibland. Den här ska jag vara försiktig med rengörningen på så jag inte gnuggar bort beläggningen.
Bakterierna får springa omkring som dom själv har lust till...
Bara för att nämna en annan sak också, ett fysiskt- och ett eSIM funkar hur bra som hälst.
Last edited: 19 februari 2023