Jag har haft en Pro ett par dagar nu och lite snabbt vad jag tycker.
Fingertycksläsaren är så bra en optisk kan bli. Alltså helt ok. Det är ingen Vivo X80 pro (som är totalt outstanding när det kommer till det)
Ansiktsupplåsningen är helt ok, snabb som blixten och fungerar förutom när det är riktigt mörkt.
Batteriet är inte alls lovande. Verkligen inte. Börjar fundera på ifall de recensioner där de säger att det är bra kör i FHD istället för QHD då det är på som standard. Jag har kört QHD. Runt 4h SoT är max (svårt att säga exakt då man inte ser annat än SoT på senaste 24h, och har aldrig klarat 24h utan att ladda). Dock använt kamera väldigt mycket så kanske inte är helt rättvist för normal användning.
Kameran är bra, AI/crop-zoomen är väldigt imponerande, 2x väldigt bra för typ porträtt och annat när man vill komma närmare. 10-30x betydligt bättre än vad man kan tro. (Men ingen 22u). Mörkerfoto är bra, lite brus och bra svärta (men ingen Vivo X80 pro om man gillar bilder som ser ut som dagsljus när man slår på mörkerläge). Ganska tydligt att det är mkt bearbetning av bilderna då det tar ca 3s som bilden bearbetas innan den är klar (gäller alla bilder). Inget reglage för HDR. Ingen möjlighet att fota i full upplösning. Inget PRO-läge. Kul med riktig vidvinkel. Rätt kasst makroläge. Riktigt fula lensflares under vissa förutsättningar, vidrigt fula.
Vibrationsmotorn är outstanding.
Den blir rätt varm. Både vid laddning och normal användning.
/Edit: postade samma i tråden för egna omdömen. Hade missat den.
Last edited: 13 oktober 2022