Batteritiden fortsätter vara fantastiskt bra trots att jag nu använder den nya telefonen på heltid (halebop 5G).
Telia tog rimliga 299 inkl frakt för original Pixel 30W laddare så jag har beställt en sådan. Ska bli intressant jämförelse med Apple 20W (enbart PD).
Edit: Märker också nu att jag återgått till tänkandet när jag hade iPhone då jag faktiskt köpte rätt många appar, så det blev ett köp direkt av SMS Backup och Restore bara för att stödja dem. Av någon anledning gick det inte att återställa alla 350MB av SMS/MMS via Google-kontot (buuuuu Google!). Vet inte om det beror på ny enhets-ID, men det gick iallafall inte, trots identiskt konto. SMS Backup and Restore fixade det på ett par minuter.
Hoppas, hoppas Google fortsätter sälja Pixel i Sverige, för här vill jag stanna.
Edit 2: Håller på att bearbeta några iPhoniter, särskilt en med en gammal 8+ till att skaffa en Pixel 7 Pro nu när det finns så bra erbjudanden med abb. 14 pro max finns inte på kartan med tanke på priset, så det är redan avklarat. Vanliga 14 har alldeles för liten skärm.
Edit 3: En användare omvänd från iPhone till Pixel 7 Pro. Rätt oslagbart nu på Telia eftersom personen redan har bredband och därför får extra förmåner (40GB extra surf, gratis mobilt bredband eller högre fiberhastighet) samt 6 månader med halva priset på telefonabbet, och bara 5760 för telefonen.
Last edited: Jun 18, 2023