Google Pixel Buds Sverige

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av dettox, 5 apr 2020.

  1. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Bra där! Postnords drakoniska rutiner gör knappast någon förvånad ("vi har stängt två dagar i veckan"), men förhoppningsvis är du redo för fotografering, löprunda och minirecension på måndag - jag tror många här är nyfikna på vad du har att säga och visa!
     
    erik.rahm gillar detta.
  2. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hepp!

    Lite snabbt

    - sjukt små, känns inte i örat.
    - låg ljudnivå man får höja rätt mycket för att omslutas av musiken.
    - touch-kontrollerna är klockrena
    - Ljudet är helt ok, inte lika bra som t.ex Jabra Elite Active men passformen betydligt bättre.
     

    Bifogade filer:

    matssoderstrom, Nedan, Tusuki och 8 andra gillar detta.
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Vingarna är inte störande på något sätt?
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kul!

    Hör du omgivningen något? Skulle du säga att dessa passar bra om man tex är ute och joggar eller cyklar och samtidigt vill höra om en bil är på väg bakom en eller om en cykelringklocka plingar?
     
    Xboy gillar detta.
  5. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Tack för uppdateringen och bilderna (stram skandinavisk miljö Googles marknadsföringsbyrå borde betala dig för) - gissningsvis har en och annan svensk Pixel-användare suttit på nålar i väntan på ditt första omdöme! Det första intrycket låter positivt, och jag håller verkligen tummarna för att du kommer att tycka om dem! Återkom gärna, om du vill, om några dagar när de första intrycken har hunnit sjunka in.

    Veckan bjuder för övrigt på fint väder var än i vårt avlånga land man råkar befinna sig, så dra på dig dojorna och studsa ut i första bästa löpslinga!
     
    Tusuki och erik.rahm gillar detta.
  6. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Bara haft de i några timmar så kan inte säga något ännu men inget jag känner av ännu. Jag har inte hörlurarna längre än kanske 1h åt gången när jag pendlar eller tränar.

    Edit: Skulle säga att jag känner mer av att jag har ett par lurar intryckta i örat än vingarna om du förstår vad jag menar :)
     
  7. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Beror helt på vilken volym jag har givetvis men absolut inga problem att höra omgivningen när jag pausat musiken dvs de sluter inte allt lika tätt som t.ex jaybird vista. Skulle säga att airpods pro och dessa känns liknande i örat när man tänker ljudisolering (utan ANC på givetvis)

    Lyssnar jag på en pod så hör jag utan problem vad som sker runt mig men hör talet mycket tydligt.
     
    bernard gillar detta.
  8. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Ska tillägga att jag testat att göra ett samtal och samtalsljudet var MYCKET bra hos motparten. Där blev jag förvånad över hur mycket folk klagade på mina jabra elite 75. Pixel buds - inga problem. Mycket skönt.

    Ett annat problem jag stött på är att jag har iOS för tillfället. Ger mig inga möjligheter att uppdatera mina buds! Chattat med deras buds support redan och man måste ha en Android device för att kunna uppdatera firmware haha
     
    matssoderstrom, bernard och fryguy gillar detta.
  9. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    lite samma som med airpods, du måste ha en IOS device för att uppgradera dem. Tråkigt.
     
    Gorgeous, bernard och erik.rahm gillar detta.
  10. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Då är detta ett utmärkt tillfälle att ta klivet upp till Googles Pixel-serie. Det är en premiumupplevelse, med snabba uppdateringar och nya Android som Pixel-användarna får först. Tack och lov är det både lättare, snabbare och billigare att köpa Pixel-telefoner i Sverige än vad det är att köpa Pixel Buds. De finns nämligen till salu genom tyska Google Store, som levererar till Sverige förutsatt att man före sitt ortsnamn skriver "Schweden". Spårad frakt går på runt €20, vilket kan anses som OK.

    Pixel-telefonerna är nu och då hyggligt prisnedsatta - Pixel 3a har exempelvis kostat runt €300 under våren. Slår du till och skaffar en Pixel-telefon som har stöd för trådlös laddning rekommenderar jag starkt att även köpa till det fiffiga tillbehöret Pixel Stand, som förvandlar telefonen till en fotoram, en väckarklocka och en videotelefon via Google Duo.
     
    erik.rahm gillar detta.
  11. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hehe byter telefoner som andra byter kalsonger så det ska nog lösa sig. Om inte annat har vi testenheter på jobbet som jag kan använda. Dock antar jag att Google kommer släppa pixel appen till iOS om de ser att buds säljer och aktiveras på iOS (all in the name of data) ingen brådska, allt fungerar som det ska out of the box
     
  12. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    399
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Grattis får man ändå säga! Inte helt lätt att få hem dessa.

    Hur tycker du dom känns i örat efter du har haft dom ett längre tag? Känner du av något i öronen efteråt? Hur är basen i dessa lurar?
     
  13. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Känns bra, men om man har mindre öron så kan nog vingen skava lite I guess. Basen är ok! Som sagt mina Jabra Elite Active hade bättre ljud, men sämre passform.
     
  14. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Ok, mina 2cents på Pixel Buds 2020.

    Jag är sjukt nöjd med mina lurar - varför? De uppfyller exakt mina krav på vad JAG tycker är viktigast på ett par trådlösa lurar:

    1: Bra samtalsljud - tro det eller ej men det finns inget mer irriterande än att folk säger "va va" hela tiden och allt för ofta har det slutat med att jag tagit av mig lurarna för att prata i mobilen i stället (se och lär jabra). Ska tillägga att jag inte testa de en blåsig dag - eller en massa andra konstiga situationer men de klarar samtal bättre i de miljöerna där jag tidigare fått klagomål så check i min box..

    2: Bra passform - De sitter i örat men inte inkörda i örat som jaybird vista eller Jabra, dvs det känns behagligare samt man hör lite vad som sker runt mig PLUS när jag springer så hör jag inte min egen puls dundra i öronen (ni som vet ni vet). Den lilla vingen gör att de sitter kvar - Airpods Pro passade inte mitt högra öra utan sakta men säkert släppte passformen - pixel buds sitter perfekt.

    3: Litet etui - Powerbeats Pro är för stora helt enkelt, pixel buds är helt perfekta - inte alltid man har väska med sig och Powerbeats etui går inte att ha i några fickor utan att det ser helt idiotiskt ut.

    4: Träningsanpassade - jag tränar i mina lurar - de behöver tåla det och sitta fast i örat. Springer jag eller gör burpees ska inte spela roll.. de ska sitta kvar.

    5: Bra kontroller - Jag vill kunna höja och sänka volymen på mina hörlurar det fungerar jättebra på pixel buds. Jag vill inte ta upp mobilen (airpods pro) jag vill inte trycka in hörlurarna inne i hjärnbarken (Jabra 75T, Jaybird Vista) när jag byter låt. Ytan på budsen som reagerar på mina actions är stor - jag missar aldrig, det är touch vilket gör att det är bekvämt - har dock inte testat vad som händer om man springer med mössa/pannband.

    5: Ok ljud - Känsligt ämne, vissa prioriterar ljudkvalité vissa inte.. Jag tycker det är viktigt MEN alla punkter ovan måste väga in - annars hade jag haft kvar mina Jabra Active 75 - de har bättre ljud hands down MEN det spelar ingen roll om folk klagar på mina samtal eller de ramlar ut när jag svettas. Pixel Buds har helt ok ljudkvalité för det jag använder mina lurar till, pendla och träna - när jag lyssnar på musik på jobbet t.ex har jag ett par Sony WH-1000XM3 som har betydligt bättre ljud..

    Om jag skulle jämföra ljudet så skulle jag säga airpods pro med kanske en liten touch av bättre bas på pixel buds - de är neutrala - jag kan lyssna på musik och njuta - jag kan lyssna på en pod utan att störas av allt runt mig.

    Summering:
    Det jag försöker säga är - pixel buds passar MIG perfekt - de är de mest optimala trådlösa buds jag haft för mina behov. Det finns massor av buds som är billigare, bättre ljud och betydligt lättare att få tag på än pixel buds men inga av de uppfyller mina behov lika bra som Pixel Buds (för tillfället).

    Om punkterna ovan är viktiga för dig - köp ett par pixel buds - om inte, varför skulle du kladda så mycket för att få hem ett par pixel buds? - köp några andra.
     
    blunden, matssoderstrom, Tusuki och 10 andra gillar detta.
  15. bonega

    bonega Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Tack för recensionen.
    Blir att införskaffa när dom går att beställa på tyska Google store
     
    Xboy och erik.rahm gillar detta.
  16. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Tusen tack för all information - det är roligt att du är så nöjd, och då har du ändå inte tagit upp det andra recensioner framhåller som en av Pixel Bud 2:s största styrkor - integration av Google Assistent.

    För övrigt vet jag vem jag skulle rösta på om Swedroid behöver en ytterligare forummoderator. Fina, tydliga och raka uppdateringar!
     
    bernard och erik.rahm gillar detta.
  17. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Tack! Tänkte först skriva något om assistenter men jag använder de helt enkelt inte.. om man inte räknar att sätta en timer för äggen.. plus att jag som sagt har iPhone nu så fungerar ändå inte. Verkligen försökt hitta användningsområden för Siri och Google men tycker alltid att det går snabbare att bara utföra handlingar själv.. men absolut om man tycker sådant är kul så är det ju nice. Men klarar inte de flesta buds av att väcka assistent nu för tiden?
     
    Xboy och bernard gillar detta.
  18. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Xboy och erik.rahm gillar detta.
  19. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    399
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Xboy och bernard gillar detta.
  20. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Uppdaterade mina buds idag via pixel bud appen på en mobil från jobbet. Gick sjukt smidigt so all good. Vad jag märkte idag dock är att budsen verkar ha problem med vissa enheter.. på min iPhone är kopplingen perfekt inga drop outs, idag var jag tvungen att koppla de till Lenovon på jobbet - katastrof, rent oanvändbara - kopplade bort hela tiden. Lite svårt att veta innan man köper de tyvärr I guess. Ytterligare en tankeställare för alla som funderar på att importera från Tyskland.
     
    Xboy gillar detta.