Diskussion: Google Pixel Fold

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av night77, 28 sept 2021.

1. Redhawk1234

Redhawk1234 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    532
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    Detta har precis dykt upp....GALET stora bezels :o

Bifogade filer:

2. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 279
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag gillar bezels för att kunna hålla i den utan att råka trycka fel på skärmen.

stelex, fryguy, katho och 1 annan gillar detta.
  3. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 042
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Nothing Phone 1
    Platta:
    iPad
    Kristy gillar detta.
  4. JohanPM

JohanPM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6 Pro
  5. Juturna

Juturna Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Jag har tänkt mig att skaffa Pixel Fold om dom inte börjar bete sig pissigt och bara lanserar den på "utvalda marknader" som tidigare Pixel-lurar innan 7-serien.

Jag ser formatet som överlägset Galaxy Fold trots dom stora skärmkanterna på inner-displayen.
    Jag har haft Z Fold 3, Xiaomi Mix Fold 2 och nu Vivo X Fold+, och mitt problem med både Samsung och Vivo är att dom 100% suger att skriva på, framförallt Samsungen, för att tangentbordet blir på tok för litet, och även om man gör det större så hamnar tangenterna lite off, så allt muskelminne i världen hjälper en inte. På min Vivo så skriver jag fel heeeela jävla tiden trots att den är betydligt mycket bredare än Samsungen. På Xiaomin så tyckte jag att det var riktigt bra.
    Med Google borde bredden på skärmen bli likt en "vanlig" mobil, och jag gillar det behändiga formatet.

Plus att jag har en känsla av att kameran kommer att vara lik den som är på Pixel 7 Pro och lär då prestera som en av dom bästa om inte den absolut bästa kameran på en vikbar telefon hittills, vilket gör att det känns som att det kommer bli en välrundad telefon som gör och är det mesta en foldable bör vara I MITT tycke:

1) Kompakt telefon ihopvikt men fortfarande full-size på bredden och dessutom enklare att nå över hela skärmen för att den inte är en långsmal fjärrkontrolls-liknande telefon som Z Folden är.

2) Fälls ut i landskapsläge och blir en mindre tablet men ändå väldigt mycket större än en vanlig lur, vilket gör det perfekt att kolla videos utan att behöva vända på telefonen. Så länge Google fixar att appar faktiskt anpassar sig till skärmstorleken och inte lägger sig på tvären som det gjorde på Oppo Find N-serien så är det toppen.
    Kan också vara bra för att läsa böcker och förhoppningsvis kan t.ex. Kindle-appen visa två separata kolumner text så att det blir som att bläddra i en bok vilket går på foldables nu, men skillnaden är att du inte behöver vrida på luren.

3) Bra kameror som inte blir en större kompromiss där man känner att "fan, jag borde ha en telefon som är fokuserad på att ha bra kamera också som komplement till min foldable", vilket såklart kanske bara slår mot oss/dom som är telefonnördar och gillar bra mobilkameror.

Om batteritiden är bra och och den levererar kvalitet i allmänhet så kommer jag inte tvivla att köpa den, kanske t.om förhandsbokar den även om jag är osäker på Googles kvalitet, speciellt på Gen 1-produkter.

Baserat på läckor så tycker jag att Z Fold5 verkar extremt underwhelming där den ser ut likadan som Z Fold 3 och 4 men med mindre märkbar crease och tätare ihop när man stänger den. Hade förväntat mig en bredare skärm mer i stil med Vivo Fold eller Mix Fold, och jag hade hoppats på något mer i linje med Huawei Mate X3 eller Mix Fold 2 i designen, tunn och smidig där den egentligen är en "normal telefon" tills man viker ut den. Misstänker att kameran kommer att vara ganska medioker också.
    Hade hoppats på lite mer innovation och försök att ligga i framkant istället för bara inkrementella uppdateringar.

Last edited: 8 maj 2023
    Johnh3, bernard, Redhawk1234 och 1 annan gillar detta.
  6. Matte_N

Matte_N Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    540
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
  7. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 327

MINA ENHETER

Absolut, men har inga planer att ha en fold-telefon i dagsläget, men hade jag haft det så hade jag inte haft några planer på att bryta av den på mitten. Oavsett tillverkare.

Precis som jag inte försökt bryta av någon telefon på mitten sen jag skaffade min första mobiltelefon 1993.

dannejanne, MultiMan, jnsson och 1 annan gillar detta.
  8. allerkrans92

allerkrans92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365

MINA ENHETER

Inte direkt att detta någonsin kommer vara ett problem, dessa testar han gör är extrema, iaf hur jag använder mobiler, är extremt försiktig och skulle aldrig hamna i en situation där jag skulle börja vika mobilen åt fel håll.

Kristy, katho, eastbound och 1 annan gillar detta.
  9. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    8 913
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

MINA ENHETER

Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Om något blev jag imponerad av grustestet hur den hanterade det. Speciellt efter rapporter om hur lätt skärmen gått sönder.

Klämde på en här i Berlin häromdagen. Kändes rätt nice men inget jag kommer köpa.

Kristy, flipp och katho gillar detta.
  10. Juturna

Juturna Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Jag vill fortfarande ha en, men jag känner att leveranstiden är för lång för att vara intressant för mig att slå till just nu. Kollat på både Google och sen typ Carphone Warehouse eller vad dom nu heter och det är typ mitten/slutet av augusti, 22:a sist jag kollade. (22:a på CW och 23-30:e augusti på Google.de)

Inte för att det är något fel med att ha tålamod, men dom förlorar mitt omedelbara intresse för att jag då resonerar "Men då väntar jag och ser hur Z Fold5, Honor Magic V2 och OnePlus foldable blir först" och då kan det bli att det inte blir en Pixel alls. Hade den funnits i lager nu hade jag slagit till på en gång tror jag.

flipp, kissidor och Redhawk1234 gillar detta.
  11. Redhawk1234

Redhawk1234 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    532
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    Exakt samma sak här. Är ju galen i telefoner överlag och när ex Sony gjort på precis det viset som Google nu gör med Fold så har man liksom tappat intresset för att det kommer ut mycket bättre prylar.

Juturna, flipp och kissidor gillar detta.
  12. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 042
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon: