Jag är lite besviken på att de använder "pogo pins" förresten. Dessa skapade problem redan efter ett år, dvs pinnarna som sitter på själva laddaren, för min Fibit Sense. En av piggarna fastnade i laddaren och nådde inte klockan längre. Nu gick det att fixa, men jag var tvungen att öppna laddaren och dona. Är inget ovanligt problem heller, och man vill inte behöva lägga flera hundra på en sådan här proprietär laddare sedan när den måste bytas.
Utan tvekan ett steg bakåt framför ett steg framåt, men detta låter dem förstås få plats med annat när de kan skippa kopparspiralen/bidrar till att hålla klockan liten på djupet. Jag tycker dock inte själv att detta är en kompromiss de borde göra, utan hålla fast vid trådlöst och i sådana fall låta klockan vara en aning tjockare.
Sedan är ju frågan om nu kommer kunna ladda nästa modell med den här laddaren, eller om de återgår till trådlöst igen. För Samsung och Apple kan man använda sina gamla laddare utan problem, och inte hela tiden behöva köpa nya...
![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2F9to5google.com%2Fwp-content%2Fuploads%2Fsites%2F4%2F2023%2F09%2Fpixel-watch-2-charger-2.jpg%3Fquality%3D82%26strip%3Dall&hash=ff9fd66ce4687a9868adfac5030e5347)
Click to expand...