Diskussion: Google Pixel Watch

Diskussion i 'Google Pixel Watch' startad av joachi, 27 sept 2021.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    @Taket@Taket och @Lx_r@Lx_r - ni har ju båda, som jag förstår det, fått igång era Pixel Watch-klockor genom "Vodafone"-tricket. Här i Sverige erbjuder ju Comviq kontantkort med ESIM. Skulle det rent teoretiskt gå att...
    1. ... skaffa ett fysiskt Comviq-kontantkort till Pixel 7:an och ett tillhörande Comviq-kontant-ESIM-kort till Pixel Watch, få igång klockan...
    2. ... och därefter sätta tillbaka det fysiska SIM-kortet i telefonen från ens gamla operatör och därmed kunna behålla sitt gamla nummer på telefonen, samtidigt som man har "låst upp" klockans LTE med hjälp av ett nytt Comviq-kontantnummer?

bernard gillar detta.
  2. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

På sätt och vis skulle det kunna funka. Men har du inte samma nummer på klockan som telefonen får man inte ingång internet på klockan. Det är möjligt att du fortfarande kan ringa och sms dock. Har inte hunnit testa det så mycket. Men först och främst får man ju kolla med Comviq om dem stödjer esim till klocka överhuvudtaget.

bernard och Xboy gillar detta.
  3. fiffe1988

fiffe1988 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7a
    Jag tror att själva tricket är att "lura igång" klockan med ett simkort från en supportad operatör i telefonen (ingen svensk operatör är supportad)

Krävs pass eller idkort där också tyvärr.

Last edited: 25 okt 2022
    Xboy gillar detta.
  4. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Jag tar tillbaka mitt svar om att det kan funka med ett annat nummer i klockan än telefonen. Har testa lite och det funkar ett tag men efter att ha lämnat klockan och telefonen över natten hade klockan tappat all mobildata. Var tvungen att byta tillbaka till samma nummer för att få igång det igen.

Xboy gillar detta.
  5. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det är inte klockan i sig du behöver lura det är Pixel Watch appen. Klockan stödjer allt den är liksom olåst.

Jag körde identifiering med pass via POSTIDENT appen vilken jag tyckte va rätt smidigt. Ändrar man språk till engelska i telefonen så får man appen på engelska också. Sen behöver man lite tur med att man får någon som kan prata engelska istället för tyska på andra sidan.

6. fiffe1988

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7a

Gjorde två försök med det igår, men dem gillade inte mitt körkort.
    Har beställt tid för att skaffa ett nationellt idkort imorgon.
    Klockan har inte dykt upp ännu så än finns det tid :)

7. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Ja okey! Det är dedikation som krävs för att få igång den här klockan haha.

8. fiffe1988

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7a
    Verkligen, känner redan nu att den kan få svårt att leva upp till mina förväntningar :)

9. Citrusbomb

Citrusbomb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    Google Store DE har fyllt på med band till klockan.

Klickade hem ett stretch band via MailboxDE

Xboy och Jowee gillar detta.
  10. Citrusbomb

Mottagna gillanden:
    60
    För klockan?

11. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 009
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Dum fråga kanske, men kan man inte beställa tillbehör direkt från Google Store DE utan att använda sig av MailboxDE? Står åtminstone på sidan att det är gratis leverans till Sverige, och tänker spontant att banden inte borde vara regionslåsta på samma vis som själva klockan?

12. Citrusbomb

Mottagna gillanden:
    60
    Att använda sig av MailboxDE handlar inte så mycket om regionslåsning, som att Google Store rent generellt bara skickar inom samma land.

Det går inte att byta leveransadressens land

Bifogade filer:

Xboy och Jowee gillar detta.
  13. Jowee

Jowee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 009
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Aha, så pass! Tack, då är jag med :)

Citrusbomb gillar detta.
  14. Taket

Taket Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

Dom godkänner inte nationellt idkort tyvärr. Måste vara pass

15. Johnconnor007

Johnconnor007 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Hej allihop!

Ny här!

Tänkte fråga om man har lyckats med vodafone tricket men med annan operatör än Telenor?

Jag själv har comviq (abonnemang med esim). Jag har fixat Vodafone esim, men har inte vågat prova med comviq själv.

Jag lyckades inte med nationellt id, det blev pass för mig.

Jag rekommenderar starkt att beställa armband via fitbit Tyskland butiken (tror fitbit.de eller nåt). De säljer det mesta (inklusive klockan) och frakten till Sverige är typ 5€. Mailbox.de tar typ 16€ tror jag.

Sen för de som är intresserade så finns det skydd för klockan ("bumper" från märket/butiken Ringke (tror ringke.com kanske?). Har beställt där men de har inte skickat än (frakt ups international 10$, oklar om jag måste betala tull).

Det hade hjälpt mig supermycket att inte ha Telenor som operatör dock.

Xboy gillar detta.
  16. Johnconnor007

Mottagna gillanden:
    11
    Sry, det hette ringkestore.com och fitbit.com/global/de

17. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Än sålänge är det nog ingen som har testat med Comviq alls. Men det är ju bara att prova? Antingen så funkar det eller så funkar det inte mer än så är det liksom inte.

18. Johnconnor007

Mottagna gillanden:
    11
    Blir jag inte "av med" mitt Vodafone esim om jag försöker? De där qr koderna är ju engångsbruk, sen får man bara felkod om man försöker ladda ner esim från samma kod igen...

Och att skaffa esim qr kod från comviq är allt annat än smidigt. Man måste ringa dem och då skickar de 1 kod med posten. Så om jag förstått rätt så behöver jag be om ny giltig qr kod från comviq om jag ska testa med vodafone tricket... Men då blir ju mitt standard comviq esim ogiltigt? Eller ska jag utföra vodafone tricket med gamla ogiltiga qr koden från comviq, dvs den koden jag använt till min mobil redan? Jag känner mig förvirrad lite.

19. pfekz

pfekz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har BT versionen och har som de flesta riktigt kass batteritid. Jag har provat alla möjliga typer av inställningar men det som funkat bäst hittills är att stänga av GPS. Det har gjort mer för batteritiden än att stänga av AOD. Ett tips för er som inte behöver ha GPS igång jämt och ständigt. Eftersom jag inte har LTE-versionen så kommer jag ändå ha telefonen med överallt.

yarr gillar detta.
  20. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Så länge du inte raderar Vodafone esimet ifrån telefonen så försvinner det inte. Du kan växla mellan antingen då Comviq eller Vodafone precis som om du hade haft 2 fysiska simkort. Det du behöver ifrån Comviq är en QR-kod för esim som är specifikt gjord för smartklockor (det esimet är som en förlängning av ditt vanliga sim med samma nummer som du har osv). När jag läste på Comviqs hemsida verkar dem bara ha "stöd" för Samsung Galaxy Watch och vill att man fixar esim till klockan via Samsungs Wearable app precis som Telia eller Halebop ville vilket inte går för oss. Så jag hade rekommenderat att du hör av dig till Comviqs support och hör vad dem säger först och främst. Så får vi se om vi här på forumet kan hjälpa dig mer efter det.

bernard och Johnconnor007 gillar detta.