Fråga: Google Play Store UK - Betalningssätt?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av cupofjoakim, 9 nov 2012.

  1. cupofjoakim

    cupofjoakim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ställde samma fråga, fast kortare, i en annan tråd men fick inte svar, så jag försöker här.

    Den 13:e kommer jag beställa en Nexus 4:a till min brittiska adress i london. Problemet är bara att jag inte vet hur jag ska betala då jag enbart har ett svenskt visa, och jag kommer inte till london för ens fredagen den 16:e så jag hinner inte skaffa ett brittiskt innan.

    Hur betalar ni? Entropay?

    Är registrerad där, men när jag skulle 'toppa upp' mitt virtuella kort med mitt riktiga blev jag stoppad och fick information om att jag måste skicka in en massa dokument för det. Jag ställer mig starkt skeptisk till att skicka in alla den information de efterfrågar, dels för att jag inte har tid till att fixa bevis på adress osv, dels för att all den informationen är relativt känslig.
     
  2. youknow

    youknow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    När jag skulle beställa en Nexus 7 från Google UK gick det inte med mitt svenska Master Card. Slutade med köp på ebay istället.
    Har läst att entropay ska funka om man länkar det till sin adress i UK.
     
  3. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det borde gå med Entropay om man kopplar sin UK Borderlinx-adress till det. Jag testade precis med min USA Borderlinx men det fungerar inte att köpa några Nexus 7:or med det, dock fungerar det att köpa apps och grejer.
     
  4. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag testade precis koppla min UK Borderlinx till mitt Entropay och det fungerar då! :D
    Det går också att byta adress på sitt svenska kort till Borderlinx adressen och betala med det också för att slippa Entropay :)
     
  5. Atarih

    Atarih Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nu missar jag säkerligen något jätteobvious, men var byter jag address på mitt kort? Via internetbanken? :)

    Edit: Testade att fibbla lite på wallet och ändra address där, kom på att det var nog det du menade. Prövade shoppa en Nexus 7 och det såg ut att gå fint :)
     
    Last edited: 10 nov 2012
  6. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ja precis, kanske beskrev det lite rörigt men det var på Google Wallet jag menade :)