Problem: Google Play tjänster Kontoåtgärd krävs

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Nerre, 2 maj 2021.

  1. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag köpte mig en ny Wear-klocka förra veckan för att ersätta min gamla Smartwatch 3. Det blev en Fossil Carlyle (Gen 5) som Elgiganten har rea på nu, men jag är osäker på om detta problem har att göra med vad det är för klocka eller inte.

    Jag lyckas inte logga in med Google Fitness på grund av ovanstående felmeddelande.

    Notifieringen har en Öppna-länk, men det händer ingenting när jag klickar på den. Har gått in på Google-kontoto via mobilen och hittar inget som måste åtgärdas...

    När jag försöker logga in på Fitness får jag upp att det uppstått ett fel mellan Fitness och Google Play-tjänsterna, men inte heller här hjälper Öppna-länken (det enda som händer då är att Google Fitness börjar om med alla informationstexterna, men den blir det ju samma fel igen).

    Nån som har nån aning om vad problemet kan vara?

    Jag misstänker att samma fel kan vara det som orsakar att när jag säger "Ok Google" tycker den att den är offline (men det är den ju inte alls eftersom andra funktioner fungerar).

    Jag har försökt googla på felmeddelandet, men hittar inget relevant (men det beror ju antagligen på att jag har felmeddelandet på svenska, vet inte hur det kan se ut på engelska).
     
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    bernard gillar detta.
  3. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Ah, ja, det är ju ett G-suite-konto jag har... Får titta på de där...

    Men nu är det ju jag som är adminstratör för domänen (det är bara en domän för familjen som vi haft i många år), då borde jag ju kunna ändra nån inställning nånstans i administratörspanelen... Men det var inte lätt att hitta nåt där...

    Jag har ju kunnat logga in på Play Store med exakt samma konto... En av de där sidorna menade att det var med Play Store de fick felmeddelandet.
     
  4. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Efter lite mer läsande av de där trådarna verkar vara vara en bugg/glitch, och man måste gå in och slå av Enhetshantering eller nåt sånt där.

    Men det lustiga var att då slutade "Ok google" att fungera... Men inte ens om jag trycker fram assistenten verkar den vilja lyssna på vad jag säger...

    Får gräva vidare... Var betydligt krångligare att komma igång med en Wear-klocka nu jämfört med när jag skaffade min gamla Smartwatch.