Tips: Google säger den skickas den 13:e, alltså inga förhandsbokningar!

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av PatricF, 11 nov 2012.

  1. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

  2. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Jag trodde det var självklart? Eller det är iallafall det jag har tänkt hela tiden.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  3. TheSlerp

    TheSlerp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Så de skickas till återförsäljare samma dag eller gäller detta bara play store?
     
  4. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Det är inget som är självklart när det kommer till releaser av telefoner! Det skulle lätt kunna vara så att det var 1-2 veckors leverans även om det gick att köpa den 13:e.
     
  5. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Jag med.
     
  6. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Har jag aldrig hört talas om. Ett releasedatum är väl just det?

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  7. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Vad har du aldrig varit med om? Google har sagt att den kommer finns tillgänglig för beställning den 13:e, om de sen menar att de kommer skicka den samma dag eller om det är 1-2 veckors leverans kan man ju aldrig vara säker på!?
    Det är rätt många som har undrat om det är just förhandsbokningar som börjar då eller om det verkligen kommer släppas då.

    T.ex om de nu ändå kommer skickas den 13:e, varför inte ha förhandsbokningar redan nu om man vet att man kan skicka ut dom vid det datumet? Just därför är det många som har undrat om det kommer vara förhandsbokningar som gäller från och med då.
     
  8. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Aha, sorry isåfall har jag missförstått det. Uppfattade det som att vid eventet den 29 (och alla rapporter på alla hemsidor jag läst) så utannonserade Google att Nexus 4 kommer släppas den 13.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  9. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ja dom har sagt att den kommer släppas den 13:e, men kan du vara säker på att den skickas samma dag för det och inte är en leverans på 1-2 veckor eller liknande?
    Nej man kan aldrig vara säker på något när det kommer till release av telefoner för det ändras datum hit och dit och blir förseningar och inte tillräckligt många för att tillfredsställa alla så man får vänta tills nästa leverans osv.

    Just därför har många varit osäkra på om de verkligen skulle skickas direkt eller inte, man kan tolka deras uttalande på två olika sätt.

    "Den släpps den 13:e ja, men den kommer inte skickas för ens två veckor senare"
    eller
    "Den släpps den 13:e och kommer där med skickas direkt"

    Om man nu är säker på att man kan leverera telefonen den 13:e så förstår jag inte varför man inte ha förhandsbokningar redan nu, just därför ovissheten om när den kommer att leveras.
     
  10. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    Om dom släpper den den 13e men inte skickar den förens två veckor senare är den enligt mig inte släppt den 13e iaf. Men vad vet jag :-)
     
  11. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Du ser ju själv att AndroidPolice frågar om det är förhandsbokningar de kommer börja med den 13:e eller om de kommer börja skicka dom då, så alla tar det inte som en självklarhet att Google menar att de tänker skicka dom direkt då det inte är första gången ett företag går ut med ett uttalande som man Skulle kunna tolka på ett annat vis.

    Jag förstår inte varför ni fortsätter tjata om detta? Det enda jag gjorde var att länka till en intervju med en Google-anställd som färdigställer att det verkligen tänker skicka telefonerna direkt.
     
  12. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Det är dock bara Androidpolice som tagit upp det... Vi fortsätter väl tjata för att det känns som en tråd om något som är självklart. Man skulle väl få skit om man gjorde en tråd: "Nexus 4 har glasskärm" (lite överdrivet men du förstår vad jag menar)
     
  13. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Inte meningen som något påhopp mot dig :P
     
  14. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jo men visst vi säger väl det. En helt onödig tråd. Alla tänker som dig lolbazor, det är jag som har helt fel som tänkte informera folk som också sagt samma sak som mig, om det är förhandsbokningar som kommer den 13:e eller ej.
    Bara lägg ner. Ska bli kul att se när folk inte får sina telefoner förens några veckor som beställt på andra ställen än Play Store. "den skulle ju släppas den 13:e så varför skickas den inte direkt? Google sa ju att den släpps den 13:e"

    Kan en mod låsa tråden?
     
  15. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Fast det är på play store som den släpps den 13. De andra ställena vet vi inte än.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    Nisse Järnet gillar detta.