Problem: Google server problem.

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av scarecrow88, 12 okt 2012.

  1. scarecrow88

    scarecrow88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej. Flasha in 4.1.2 idag (stock, root, odexed) och allt fungera felfritt, buttery smooth m.m fram tills att jag märkte att mina signal och wifi bar inre blir blå längre dvs jag får ej kontakt med Google server. Någon som vet hur jag kan fixa detta för jag hittar ingen lösning.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  2. scarecrow88

    scarecrow88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    # Deodexed ska det va, inte för det spelar någon roll

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  3. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Har du inte flashat nån radio?
     
  4. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Har du kört en full återställning med titanium backup? Om man råkar återställa fel saker så kan man få det problemet.
     
  5. nexus8

    nexus8 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag flasha radio vid övergång från ics till jb. har det kommit ut någon ny nu?
     
  6. nexus8

    nexus8 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ja jag gjorde en återställning med TB. Jag återställde dock bara appar som jag laddat ner samt sms o lite sånt. vad är återställa fel saker?
     
  7. nexus8

    nexus8 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    btw nexus8 = scarecrow88 :D hade glömt lösen på den ena så fick skapa den andra.
     
  8. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag har inte koll på exakt vad det är som är fel saker men jag råkade gör en total återställning med titanium och då blev mina bars gråa, körde en wipe och återställde bara sms + appar med data och då funkade det. Att bara återställa saknade appar med data borde inte göra något men det "o lite sånt" du gjort kanske har ställt till det. Prova att wipa och gör en återställning i taget så märker du om och vad det är som ställer till det.
     
    nexus8 gillar detta.
  9. nexus8

    nexus8 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2012
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ja jag körde en wipe och återställde sms och appar också så nu funkar det. kom på en annan sak, när jag gjorde det första gången så frågade TB om jag ville återställa mitt nya android ID (vad det nu än är) för att appar ska känna igen min mobil, då gjorde jag det eftersom det rekommenderas av TB och tror att det blev grått efter det, gick även in på en app (fot mob eller nåt) och fick ett medd att appen inte känner igen my device? kan nu va så att google inte gjorde det heller och därmed inte kunde synka med google service. kan det vara den id återställningen som gjort det?