Jag tyvärr börjar tro att kampanjen mot just Huawei har så befästs högt upp hos makterna i västvärlden, att Huawei inte kommer att tillåtas att vara kvar överhuvudtaget, på lite sikt - rent krasst, när alla har klurat ut hur dess teknik ska ersättas.
Personligen har jag bara 2 Huawei fickroutrar, som jag utan problem kan klara mig utan om de skulle sluta fungera av någon anledning.
Samtidigt verkar det inte vara så stor risk att övriga kinesiska mobiltillverkare ska drabbas på samma sätt, så länge de inte har gjort några riktiga dundertabbar (typ sälja till Iran osv.).
Kanske dags för Sverige att ta hem Ericsson, stänga in firman, och förbjuda export av dess teknik, så länge andra länder som är beroende av Ericsson inte går med på vansinnigt dyra mutor - ursäkta, motaffärer, typ ge Sverige hälften av sina oljetillgångar i Nordsjön, osv. . .
More from Chosun, google translated:
A diplomatic source in Seoul said, "We have been constantly communicating to the Ministry of Foreign Affairs that there is a risk of security problems if the US government uses Huawei products through various diplomatic channels. "We have asked for cooperation in the policy." The United States, which is in full control of Huawei due to trade pressure on China, has demanded that its allies such as South Korea join in.
U.S. State Department official told a S. Korean govt official that LG Uplus should not provide services in sensitive areas in the country and that S. Korea needs to ban Huawei in the end, though not immediately
Last edited: May 23, 2019