Google System Update?

Diskussion i 'Xperia XZ3' startad av Naki, 9 jan 2020.

1. Naki

Naki Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Har en XZ3 med upplåst bootloader som jag tänkte uppgradera till Android 10. Laddade hem den med XperiFirm och lade in den med Newflasher. Uppdateringen verkar ja gått bra, men nu efteråt så har den fått fem nya ikoner(en grå cirkel med ett vitt streck på) som alla heter Google System Update.

Klickar jag på dem kommer jag till Play och får "Item not found". Om jag långklickar på dem så kommer Add to home screen fram, men inget mer.

Provade göra factory reset för att få bort dem, men de dök upp på nytt.Har nu slängt in dem i en mapp för att slippa se dem, men finns det något sätt att ta bort dessa?

2. pernils94231

pernils94231 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    433
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 + IPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 + IPhone 15 pro max
    Inte "google play system update"?

Vad händer om du lång klickar på iconerna och drar dom till toppen av skärmen?

3. Naki

Naki Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Bytte sdkort på lunchen och nu verkar ikonerna ha försvunnit. Antar jag har flyttat något dit en gång i tiden som den inte hittade nu.

Nej, det stod bara Google System Update och ikonen ser ut lite som när man laddar ner en ny app med det där linjen som visar hur långt i installationen den kommit. Men denvar bara grå och vit så det går inte att se vilken app det skulle vara.

Om jag långklickar på en får jag bara upp Add to home screen överst precis som om jag långklickar på en annan ikon och det vill jag inte göra.

pernils94231 gillar detta.