Problem: Googlekontot switchade?

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Doktorvinter, 13 jun 2015.

  1. Doktorvinter

    Doktorvinter Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A7 2018.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A7 2018.
    Info:
    Pie 9.0.
    Det finns kanske redan en tråd om detta men jag orkar inte kolla igenom alla trådar tyvärr.. Jag ska försöka vara kortfattad:

    1. Jag har precis köpt en ny telefon och då alltså en Samsung Galaxy S5. Detta gjorde jag igår. Innan hade jag iPhone 4s.
    2. I butiken krävde jag all hjälp jag kunde få på plats då jag är van vid att ingenting går min väg när det gäller elektronik. Kassörskan hjälpte mig jättebra tillsammans med sin kollega och jag trodde att allt var bra. Tills jag kom hem.
    3. Jag registrerade med ett visst Googlekonto på plats i butiken, men när jag kom hem hade det switchat till ett av mina andra (det hette iaf något annat än det jag registrerade med).
    4. Jag försöker lägga till ett nytt Googlekonto. Det accepterar inte det kontot jag registrerade i affären, men däremot accepterar den ett "Hotmail"-konto?
    5. När jag är halvvägs igenom kommer det upp den där grejen om att fylla i sina kontouppgifter. Jag hoppar över detta pga att hon i butiken sa att jag alltid skulle trycka på "hoppa över" när den kom upp.
    6. Kontot skapas ej och jag kommer tillbaka till fliken "konton"/"kontoinställningar" igen.

    Det blev inte så kortfattat... hjälp? Vad ska jag göra?

    Sedan undrar jag: är det safe att programuppdatera från 4.4.2 till nästa version? Har hört att 5.0 ska vara problematisk.

    Är typ nybörjare på den här moderna versionen av Android. Hade ZTE blade innan. Typ flera år sedan.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Prova med att ta bort samtliga konton på telefonen under "inställningar->Konton" och lägg sedan till det Google-konto du vill använda.

    Det bör fungera.
     
  3. Doktorvinter

    Doktorvinter Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A7 2018.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A7 2018.
    Info:
    Pie 9.0.
    Okej.. Ja, tack för svaret men... Jag tror ändå att jag kör på det nuvarande kontot. Vågar nästan inte göra något för drastiskt just nu. Eftersom jag valde att programuppdatera ändå. Nu ångrar jag mig lite då den har uppdaterat i flera timmar. Hur många uppdateringar finns det egentligen från 4.4.2 och framåt? Är iaf förbi 5.0 snart. Galet! Men all for the better hoppas jag. Tycker fortfarande att det är konstigt att man inte kan lägga till ett nytt konto utan att behöva fylla i sina kontouppgifter. Är det så för alla?
     
  4. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ja bara låt den uppdatera, kan ta ett tag ja men i slutändan blir allt nog bra. Lägga till konto ska inte vara några problem egentligen, vettefan varför det hände egentligen.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det låter väldigt märkligt. Jag har inte stött på det heller.

    @Doktorvinter@Doktorvinter kan du kanske lägga upp en skärmdump på hur det ser ut? (Sudda dock bort din e-post från bilden först - om den är synlig). Du kan ta en skärmdump genom att trycka hem+power-knappen samtidigt och sedan bifoga/ladda upp direkt här i forumet.