Är lite förbluffad över hur hård kritiken mot stadia är. Har spenderat nästan 3h i Metro Exodus nu utan minsta problem. Kör med handkontroll och har kopplat datorn till TV:n så länge i väntan på Chromecast Ultra/Stadia-kontrollen. I ett blindtest skulle jag ha svårt att avgöra vad som är lokalt och vad som strömmas om det inte vore för att videon inte riktigt är lika skarp och på håll och kanter visar vissa komprimeringsartefakter.
Att plattformen fungerar utan större stabilitetsproblem eller nedtid från dag ett väl rätt imponerande. Har nog sammantaget 5 speltimmar nu om man räknar med igår och har inte råkat ut för en enda "hiccup".
Jag var övertygad om att det skulle hacka och vara uselt de första dagarna med tanke på skalan och hur många länder de lanserar i samtidigt.
Jämfört med både Geforce Now och PSNow är prestanda och bildkvalitet samt latens bättre. Från dag ett har de alltså slagit konkurrenterna på den punkten.
Jag hade dock inte så höga förväntningar till att börja med då jag använt Geforce Now och PSNow en hel del, speciellt inte vad gäller latensen när man spelar med mus, men med handkontroll är det en annan femma.
Last edited: Nov 21, 2019