Jag skulle sideloada Stadia appen på Shielden + para Shield med Xbox kontroller. Du kan då testa t.ex. Destiny 2 (notera den är i 1080p om du inte "signar upp" för en månad gratis PRO då du får 4k). Personligen tycker jag Stadia Premier är värt det och Stadia är bättre med CCU (Chromecast Ultra) + Stadia kontroller. Normalpris för kontroller + CCU är runt 1000kr, men fick mina "på köpet" för Cyberpunk 2077.
Geforce Now är lite mekigare med prompts och liknande: Stadia kan jämföras med en konsol utan laddtider (man blir lite förvånad faktiskt). Det som är bra med Geforce Now är att du kan spela en del spel du äger på Steam / Epic Store där, men dom verkar ha drabbats av en anstormning nya kunder pga Cyberpunk och kötider verkar finnas för många + många speltillverkare drog bort sina spel förra sommaren från Geforce Now. Du kan också prova Geforce Now gratis: du kan bara spela en timme / åt gången men igen du ser hur det funkar.
Det är lite som att jämföra äpplen med päron: jag gillar Stadia mer pga det verkligen funkar + du kan också köra det på din platta (mobil funkar också), men jag tror jag ibland också kommer köra lite Geforce now för att kunna spela Cities Skylines osv. Men min huvudplattform är Stadia.
Edit: måste tillägga att Stadia funkar på allt med browser (bl.a. finns bilder på folk som fått in det på sin Tesla) - tror sedan då man får börja resa igen blir detta mer värt, t.ex. kan man undvika hotelldöd på en jobbresa genom att spela lite.
Last edited: Dec 28, 2020