Jag är lite sugen på en goophone, mkt för att det är skitkul med Android i en Iphone... Folk kommer ju reta ihjäl sig

Sen får man ju det bästa av två världar, snygg telefon som förhoppningsvis är välbyggd med det bästa os:et
Har suttit ett par timmar nu och grävt på nätet om dessa kloner, vilken jävla djungel!
För det första, det är Goophone som är den bästa, en telefon som många skriver väldigt gott om.
För det andra så finns det ju säkert 4-5 andra tillverkare av kloner som inte lyckats lika bra, inte då bara att klona iphone5 fysisk utan med sämre mjukvara och hårdvara etc..
För det tredje säljs dessa dåliga kloner under just märket Goophone i5, med andra ord kopior av kopian goophone i5.
Det jag snappat upp är att kopiorna av kopian har microUSB (goophone har Apples kontakt)
Kopian har Apple logga på baksidan (Goophone har sin egen logga, ett bi)
Kopian har inte Google Play förinstallerat (det har Goophone)
Dessutom så säljs många kopior av Goophone som Goophone i5 som inte ens finns ännu då den blivit försenad pga mjukvarufel, den Goophone som finns idag är i5 lite, dvs inte med quadcore utan med dualcore och lägre upplösning bla.
Flera i5 unboxing videos finns på tuben uppladdade av privatpersoner , dom är helt enkelt filmer uppladdade av personer som blivit lurade eller försöker luras.
Jag tänkte jaga ifatt i en äkta Goophone I5 lite alt vänta till quadcore versionen släpps. Den verkar sjukt mkt telefon för pengarna!
OBS jag kan ha fel i mina påståenden, men jag har suttit åtskilliga timmar och letat information och det var så här jag förstod det som
Click to expand...