Gps alá Navigon och TomTom

Diskussion i 'Frågor och support' startad av teddan, 31 juli 2009.

1. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som alla säkert vet har en viss konkurrent (iPhone) fått apps som gör att man kan ha Navigon och TomTom som GPS mjukvara eller vad man ska säga. Alltså riktig bil GPS, med pilar och en röst som säger vart du ska.

Är detta något som kommer bli aktuellt för Android? Får min Hero på måndag, och har fått min gps stulen, så vore perfekt om det blev så.

2. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det finns CoPilot Live för android, det som behövs är att man rootar telefonen och installerar Market enabler, tror den kostar mellan 20 och 30 dollar.

Jag har one region versionen och har sen valt skandinavien.

Licensen har inget tidsslut, den räcker och du har kvar den om du formaterar eller byter telefon(android telefon).
    Kartan uppdateras ungefär en gång om året, om du vill ha den nya kartan så måste du dock köpa appen igen har jag för mig.

Den funkar bra, det enda är väll att om man har för långt utzoomat i 3dversion så går det inte så jätte mjukt.

Last edited: 31 juli 2009
  3. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja just det! Tänkte inte på det! Är inte säker ännu på huruvida jag vill roota min telefon. Någon som vet ifall Sverige kommer att få tillgång till hela market någonsin? I så fall när?

4. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Finns några ytterligare GPS-apps för Android också, som Telenav (finns inte på market tror jag utan går nog bara att köpa via dem direkt) och Wisepilot. Dessa är dock vad jag vet dyrare än CoPilot.

Sen finns även gratisalternativen Nav4All och AndNav2, som jag dock skulle vilja hävda inte är fullt så användarvänliga och utseendemässigt tilltalande.

Navigon sägs också vara på gång till android, förväntad lansering någon gång i augusti.

5. lindbergf

lindbergf Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag lyckades ladda ner Navigons Mobile Navigator från Market för nån vecka sedan, var en 30 dagars trial som man sedan måste aktivera. Nu verkar den inte finnas kvar på Market och ingen info på Navigons sida heller. Någon som vet mera vad som är pågång?

6. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    NDRIVE SatNav

7. NeOz

NeOz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Copilot kom med nya kartor för några veckor sedan. Jag behövde inte köpa dom bara att uppdatera.

8. kaazlav

kaazlav Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

WisePilot är skitbra, ser fartkameror och allt. 5 dagar trial, sen 95 EUR för 12 månader.