GPS-funktion utan 3G eller GPRS?

Diskussion i 'Tattoo' startad av ruskprick, 19 dec 2009.

  1. ruskprick

    ruskprick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjo!

    Jag kör ingen 3G och är inte intresserad av att tanka googlemaps via GPRS heller, däremot skulle jag vilja använda mig av GPS-funktionerna i telefonen utan att behöva sitta hemma på Wlanet.

    Så frågan är alltså, finns det någon app/inställning osv som gör att telefonen fungerar som en "vanlig" GPS, dvs. har kartorna redan i telefonen och visar vart man är osv utan att man behöver ta emot 1:or och 0:or via 3G, Wifi eller GPRS?

    Kan tillägga att jag ex. skulle vilja använda det till joggingrundorna, för att se hur långt osv man sprungit. Och då behövs inte kartorna egentligen även om det vore trevligt.


    Lite novis på Android, handlade en Tattoo igår :)

    Mvh
    Ruskprick
     
    Last edited: 19 dec 2009
  2. Droid_276

    Droid_276 Guest

    intressant fråga!!
     
  3. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tror att andnav2 kan ha offline-kartor, men då från OpenStreetmap och inte google. Vet dock inte om den kan spara rutter, har inte lekt så mycket med den.
     
  4. ruskprick

    ruskprick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ah, ska kolla det, tackar.
    Gmaps förstår jag att det blir svårt att köra offline, man behöver nog "ganska" mycket utrymme för att dra ner hela jordklotet ;) (För det finns väl inga "lite-versioner" av googlemaps?)

    Mvh
    Rusk
     
  5. rajraj

    rajraj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2009
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Cardiotrainer borde göra det du vill ha. Du kan inte använda offlinekartor eftersom programmet använder sig av google maps, men o andra sidan kan du spara dina rutter, få en stegräknare och kaloriräknare på köpet och sedan i efterhand ladda upp datan och granska det på datorn...
     
  6. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

  7. ruskprick

    ruskprick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för tipsen!

    Skall genast kika lite på dom programmen, My Tracks låter ruskigt intressant!
     
  8. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    My Tracks är superbra och jag kan verkligen rekommendera det.

    När du exporterar till google docs så får du all info i ett kalkylblad. Varje spår är ett ny rad. Du kan också ange vilken form av aktivitet (ex löpning/cykling osv) spåret är när du sparar det och när du skickar det till google docs så kommer det sorteras så att ex löpning hamnar i ett kalkylblad och cykling i ett annat.