Köpte telefonen i Juli. Med Froyo-uppdateringen så blev min GPS betydligt bättre. Med denna hack ännu bättre. Nu låser den satelliter på några sekunder. Låser även flera satelliter även en meter inomhus (dock givetvis en meter ifrån en vägg med fönster).
Bakstycket var kämpigt. Jag antar att det är lite svårare första gången man tar bort bakstycket. Tjejen i youtube-videon hade ju inga som helst problem med sina långa naglar, och troligen har hon tagit bort bakstycket på just den telefonen tidigare. (För varje gång man tar loss bakstycket lär väl plasten bli lite mer flexibel). Jag hade dock problem och funderade nästan på att ge upp. Tyckte nämligen det satt stenhårt på sina ställen. Eftersom jag inte har långa naglar (är ju kille...) så använde jag mig av några plektrum. Vad ni än gör, använd inte skruvmejsel. Åtminstone inte ifall ni vill vara säkra på att inte sabba något väsentligt, (tex råka köra mejseln rakt igenom skärmen). Vidare lär ju märken från en mejsel vara svåra att förklara för en Samsung verkstad vid händelse av att ni behöver lämna in telefonen för garantiåtgärd nån gång :-)
För hoppas att denna "hack" håller i längden. Man kan ju föreställa sig att den kontakten med tiden flexar tillbaka. Men just nu är min GPS väldans bra.
RED: Jahapp, nu funkar GPSen uselt igen, åtminstone i Google Maps där min position är helt off till och från.
Last edited: 9 januari 2011