Hej,
Jag har ett hårdvarufel, som jag inte är ensam om. Min GPS fungerar nämligen inte som den skall, pga en metallbit som inte får tillräcklig kontakt med GPS-enheten i telefonen.
Detta är ett kontruktionsfel i mina ögon, oavsett om ni verifierar det eller ej. Detta fel åtgärdas genom att skruva upp telefonen och böja en metallbit ca 1 mm.
Flera personer har gjort denna modifikationen på sina telefoner, med mycket goda resultat. Finns ju såklart undandagsfall där man lyckats knäcka kontakten istället.
Saker jag provat:
Fabriksåterställning
Annan information:
Androidversion 2.2
Ni kan läsa mer om problemet och hur man löser det här:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=878970
Jag kan lösa problemet själv, men då bryter mot garantin, vilket jag inte vill göra.
Mina frågor:
1. Hur skall jag lösa mitt hårdvaruproblem?
Ett alternativ är att jag lämnar in min telefon på reperation.
Då blir jag utan min telefon i några dagar, det kan jag leva med. Men jag vill ha ett skriftligt besked på när jag kan hämta min telefon igen, redan när jag lämnar in den.
Innan reperationen görs en felsökning. Jag vill veta hur denna felsökning går till. Om ni jämför med andra telefoner är denna felsökingsmetod värdelös, då alla Samsung Galaxy S har detta fel...vad jag känner till.
2. Hur hanterar ni ärenden när det är stora tillverkningsfel?
3. Hur "dålig" GPS skall man ha för att kunna nyttja garantin?
Min GPS fungerar ju, men den hade kunnat fungera så mycket bättre.
Det är som att sitta med en trästol i en ferrari. Man kommer fram, men hela nöjet och bekvämligheten med bilen försvinner.
Då detta är ett fel som beror på tillverkaren valde jag att kontakta Samsung direkt, och inte gå genom återförsäljaren.
Avslutningsvis, utan att sätta press på er, vill jag säga att jag har många Samsung-produkter i mitt hem, och jag har fått tafatt support tidigare. Så nu önskar jag ett riktigt svar, om du förstår vad jag menar.
Click to expand...