GPS "lagt av" efter uppdateringen!!!

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av zikkan, 14 jul 2010.

  1. zikkan

    zikkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Hej!
    Förra veckan testade jag waze-appen och var nöjd. En ganska kul app!..:)

    I mitten på förra veckan så uppdaterade jag min X10 till den senaste versionen som nyligen gjorts tillgänglig (R2BA023/1.1.27) via SEUS, jag gjorde en uppdatering och behöll "all tidigare data".

    MEN!! Idag när jag verkligen skulle behövt GPS-funktionen så fungerade det inte!?!?:(:cry::cry::cry:

    Jag knackar på GPS-ikonen och den blir blå och fin men sedan händer inte så mycket mer, ingen satellite.dish i statusfältet högst upp, waze kan inte positionera mig, snowstorm vet inte var jag är och "Navigation"-appen letar efter position!!

    Vad har hänt?? Har GPS-chippet brunnit upp eller är det ett generalfel i systemet?? Hjälper det med at göra en fabriksåterställning/reset mha SEUS??

    Mvh
    zikkan
    :cry:

    PS Eller är det handhavandefel? Hur felsöker jag?? DS
    :o
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Parabolen dyker inte upp förren jag startar något program som använder gps men sedan fungerar det bra. Så det borde inte ha med uppdateringen att göra för jag gjorde likadant som dig vad jag kan förstå.

    Prova något program som gps-status och lägg den i fönstret/utomhus ett par minuter och se om det dyker upp något?
     
  3. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har haft samma problem idag. Skulle försöka ta mig runt i Göteborg. Ska kolla igen.
     
  4. jwi

    jwi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har också haft detta problem några gånger. Det har då fungerat att stänga av wifi, alternativt starta och sedan stänga av wifi. Fråga mig inte varför, men det har fungerat för mig i alla fall :)
     
  5. zikkan

    zikkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Kan rapportera att jag löst problemet ....... o_O

    Upptäckte att SD-kortet inte var monterat och inte "gick igång".... Efter att ha stängt av och slagit på telefonen två (!) gånger så fungerar 'allt somm det ska'!!! Jag som trodde att det Android-OS och inte Windows i luren ... :) ;)

    Nåja, det är tydligt att den gamla "vaktmästarreseten" fungerar på det mesta ...

    Tack för er input!!

    mvh
    zikkan