Gps positionering

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Tobbelusch, 23 jan 2019.

  1. Tobbelusch

    Tobbelusch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har upptäckt att Samsung har gjort om i uppdateringen för exakthet med gps. Innan kunde man välja tre olika lägen: av, energispar och på. Dessa val är helt borta nu, nu går det bara att välja exakthet via blåtand och wifi. Problemet med detta är att gpsen går på full styrka så fort någon app vill ha min plats, det gjorde den inte förut på energispar. Innan så hade man basic plats noggrannhet med vissa restriktioner, som typ bara kolla i Google Maps utan att navigera.
    Är det någon som har koll på hur man kan aktivera motsvarigheten till energisparläget?

    Mvh Tobbe
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Det är Google som gjort ändringen (det är samma på "alla" telefoner som kör Pie), och nej det verkar inte gå att komma runt det.
    Tekniskt så kan det vara bra att tillägga att det funktionen tidigare gjorde var att stänga av GPS helt, och istället förlita sig bara på WiFi/BT/Telefonnät, det rörde sig alltså inte om att man fortfarande använde GPS men i ett energisparläge.
     
  3. Tobbelusch

    Tobbelusch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Aha, tack för svar. Det var lite drygt att de gjort så, får väl avaktivera behörigheten i varje app istället.
    Visste inte att den stängde av gps helt, eftersom att jag ändå hade positionering kvar. Men då förklarar det en del, tråkigt att den funktionen försvann. Var rätt så skönt att slippa ha gps på för varje liten sak man behövde ha positionering på.