GPS-postion offline?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Merlininsider, 5 mar 2011.

  1. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Ny på forumet, och en enkel sökning gav ingen hjälp, så om svaret finns någonstans här på forumet, hittade jag det inte.

    Har ännu inte någon android-telefon, så jag kan inte prova mig fram själv, men allt lutar åt att det blir en Samsung Galaxy S II när den släpps. (Och blir det inte den, blir det antagligen någon annan Android.)

    Men så till min fråga.
    I sommar tänkte jag resa med sambon till Japan. Nu hittar hon förvisso rätt bra i Japan, men själv kan jag tycka att det vore kul att använda min GPS för att se var jag befinner mig. Problemet är att jag inte kan använda data i Japan utan att det blir tokhöga räkningar. (Datatrafik kostar 147 kr/MB (!) så det är bara att glömma.) :ehm:

    När jag körde Google Maps på min gamla Nokia 5800EM, krävde den ständig uppkoppling för att ladda kartor. Detta är som sagt inte ett alternativ. Finns det någon lösning för att köra GPS-positionering helt utan att ladda ner data via nätet (dvs att alla kartorna finns sparade på telefonminnet eller minneskortet)?

    .../Merlininsider
     
  2. GammelGreggan

    GammelGreggan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    OruxMaps, både online och offline.
    Klarar även egna inskannade kartor. Kolla in gregow.se, Links, GPS.
     
  3. zetar

    zetar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag har provat ett flertal och tycker Locus funkar allra bäst.

    Du kan hemma i Sverige direkt i mobilen välja ut ett område på i princip valfri online-karta (t.ex google maps karta eller satellit-view eller varför inte båda!) och ställa in hur nogrant man ska kunna zooma. Sedan laddar mobilen ner det till SD-kortet och när du är utomlands ser du din position på kartan.
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Titta i wikin här och sök på GPS. Där finns en lista på navigerings-appar, kolla på kolumnen sd-kort för att se vilka som fungerar offline.