Problem: GPS-problem

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av F-Forward, 24 jan 2014.

  1. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Någon mer som har problem och stör sig på den inkonsekventa prestandan på GPS'en? Ibland får jag inte fix på flera timmar, ibland får jag vänta 20 minuter och får bara 4-5 satelliter och dålig prestanda. Allt detta utomhus eller i bilen. Men ibland skiner den till och får sekundsnabb fix med 20 satelliter som till och med fungerar inomhus, och det kan vara i flera dagar! Verkar vara helt random vad som fixar det, ibland kan jag slå på och av gps ett par gånger så fungerar det bättre, ibland efter en omstart eller tio, men ibland går den åt andra hållet också, ute och kör med perfekt prestanda och sen försvinner allt.
    Någon mer som upplevt detta eller vet om det går att förbättra?
     
  2. busteroid

    busteroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det tar inte flera timmar att få en fix för mig. Jag kan inte få fix inomhus som har funkat på mina tidigare mobiler men utomhus funkar den oftast bra men inte optimalt. Känner att den är lite känslig då den i bilen ofta tappar satelliter och hoppar femtio meter i sidled

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag använder gps väldigt mycket för ingress och turf och jag måste säga att det är lite av en besvikelse. Här springer min gamla note 2 cirklar runt lg'n med större exakt även inomhus för inomhus går knappt att få lås med lg'n. gps och den sega fokuseringen på kameran har seriöst fått mig att väga mot både z1 och note 3 :( urk och ingen av dom andra vill jag eg ha.
     
  4. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Hmm skumt min g2 låser på under 10sek inomhus. Kör gps status från market och se inte det hjälper.

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  5. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Har testat ytterligare nu, och det verkar som det är något fysiskt fel på min telefon som gör att det är glappkontakt med antennen som används av GPS'en. Om jag har svårt att få fix eller har dålig prestanda så blir det bättre om jag pressar ihop telefonen. Kan gå från att se 15 sat och få fix från fem till att se 22 och ha fix från 15. Får nog bli service.
     
  6. blehffs

    blehffs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min gps har inte funkat på hela dagen, varken inne eller ute. Har funkat utan problem hittills, till och med hemma. Men nu går det inte att låsa plats öht och den hittar på sin höjd en satellit.
     
  7. gneter

    gneter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Samma för min får ingen fix har gjort en systemåterställning av mobilen men de hjälpte inte min sambos mobil får fix med en gång , så nu kan ja inte använda mobilen som navigator får skicka in den ,
     
  8. Elpedros

    Elpedros Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem med min.
    Ringde till LG support och frågade om dom kände till problemet. Han hade hört talas om det men tyckte först inte att det var ett problem eftersom det var så många telefoner sålda.
    Jag konfronterade honom lite och då medgav han att det var en bugg i mjukvaran som ska fixas i KitKat.
    Så det är bara hoppas att det fixas då. Borde komma denna månad
     
  9. gneter

    gneter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Min Gps slutade att fungera har haft den inlämnad för de men de var inget fel sa verkstan fick tillbaka den å fungerade forfarande inte dock fick ja skicka in den igen då dom lyckats repa min skärm (dom tog de på sig), skickade in bildbevis på problemet med gps:n la både min sambos mobil Lg G2 samt min sida vid sida startade gps test hon fick låsning på dryga 10 sek men min stod bara och sökte efter låsning fick även svar från verkstan att dom tar inget ansvar för tredjepartsprogram , kan tillägga att de är en 3 mobil ,ja bad dom uppdatera mjukvaran när ja fick mobilen tillbaka så var 3 booten (loggan) samt allt med tre borta ,, de hänvisar till att invänta KitKat de är lite som ruta ett precis som med kameran invänta Kitkat de löser allt ,,
     
  10. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Vad är det för verkstad? När min gps i Optimus G dog så bytte de ut moderkortet utan några frågor. Skulle be dem bevisa att din gps fungerar.
     
  11. gneter

    gneter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    De är Telecare som verkstad , jo får föröka ringa dom imorgon min mobil skickades idag med ny front så ja har den idag Onsdag ,, bara så typiskt att ja måste skicka in den en tredje gång ,, hade ja visst att dom skulle byta moderkort så hade ja sakt de , för dom skulle kontakta mig å fråga va ja tyckte dom skulle göra då så ja de med uppdatering av mjukvaran , de var eftersom dom inte hittade nåt fel.på den ,, tror dom verkar lite snurriga där nere
     
  12. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Försök få den skickade till DeltaService, de vet sina grejer :teeth:
     
  13. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Börjar bli jäkla trött på GPS:en jag med.
    Använder den ofta tillsammans med Endomondo. Inomhus får jag ingen fix trots att jag sätter på den 30 min innan löpturen och utomhus får jag stå som ett fån och vänta i minst 20 min för att den ska hitta.

    Skit!
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    min funkar bra ute men inne är det omöjligt att få fix... lite för mulet väder är heller inte bra men det har jag förståelse för.
    Tycker telefonen är fantastisk på många sätt men gps och kamera är helt enkelt inte bra. Känns som jag gick från min note 2 som var perfekt på båda dessa punkter samt batteri och snabbhet tillbaka till en galaxy S 1 ibland...
     
  15. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Det löser sig med KK ;)

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  16. Pysslan

    Pysslan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    GPS på/av.....

    Hej

    Efter uppdatering hittar jag inte knappen som fanns för att slå på/av GPS:n.

    Är jag bara trött eller....??
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    du har helt nya location settings nu.. knappen heter förmodligen location eller så är den helt borttagen till förmån för endast av eller på under location settings i just... settings
     
  18. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    908
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    På Svenska heter den Plats.
     
  19. Pysslan

    Pysslan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo tack....

    Den har jag hittat men hoppades att det skulle finnas någon annan knapp bara för GPS eftersom jag måste godkänna att Google använder platstjänsterna varenda gång man slår på den. Alltså ett ytterligare steg mot tidigare.

    Har en widget också som tidigare fungerade men den verkar inte göra det längre, surt.
     
  20. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Googles påhitt tyvärr.