GPS problem

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av hilta, 11 nov 2010.

1. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Finns det verkligen ingen gpsfix från Samsung?

2. hilta

hilta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dom sa väll att det skulle komma en till froyo, men sen kom den, sen en till uppdatering men funkar fortfarande inte.

3. maghje

maghje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Något har dom gjort, den fungerar marginellt bättre efter uppdateringen..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. CmeC

CmeC Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

För somliga fungerar GPS bättre efter uppdateringen, för andra tycks det vara status quo. Tråkigt att man tillhör den senare gruppen. :neutral:

5. Miccey

Miccey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad heter programet och hur får man tag på det...
    KÄLLOR tack??

Och ja, efter en factory reset, EFTER uppdatering till 2.2 så verkar
    positioneringen fungera lite bättre...I alla fall utomhus...

6. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ringde Samsung Support igår och tänkte höra hur det ligger till med gpsfix, men han sa bara att det inte fanns något att göra om det inte funkar efter senaste 2.2 update:en. Kul att dom har så grym support där.

"Du får väl testa med att skicka in den för lagning då"

Lika bra att ge upp och inse att gpsen aldrig kommer fungera med typ:
    Cardiotrainer
    MyTracks
    Sportypal
    RunKeeper osv :(

7. emilanderas

emilanderas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min GPS funkar egentligen fint, använder den till bilen osv, men när jag springer är jag ganska kinkig med precisionen. Det blev betydligt bättre med Froyo, men långt ifrån tillräckligt bra för att använda den. Kör cardiotrainer. När jag springer blir det alltså gamla Heron som följer med. Har faktiskt skickat in en reklamation till Tre för detta. Avvaktar och ser vad som händer. Det skulle ta dem två veckor att svara. Det blir ju dock knappast bättre av att man skickar in o låter dem uppdatera till samma mjukvara jag redan har. Eftersom det är en stor del av mitt mobilanvändande har jag gett som förslag att få byta till Desire HD (eller ganska uppföljaren till Galaxy, eller Nexus S). Vi får se vad Tre svarar...

8. ts67

ts67 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder min Galaxy S GPS till Endomondo och jag tycker det fungerar bra. Precisionen brukar normalt ligga på ca 5 m.

För att ytterligare förbättra GPSen prestanda brukar jag använda appen TrackerBooster.

mvh Tomas

9. emilanderas

emilanderas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var ett tag sedan jag körde endomondo. Nä, jag får problem framförallt vid 90-graderssvängar, då sticker den iväg en bit. Den gör lite okontrollerade svängar utanför banan ibland också. Dessutom mäter den 20-30m fel åt ett håll (vilket i sig inte skulle ge fel sträcka, men ser lite konstigt ut på kartan).

10. ts67

ts67 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa TrackerBooster.
    Hade exakt de problemen innan.

11. FareBH

FareBH Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror den funkar lika bra för alla man måste bara pilla lite på telefonen sen funkar det :)

12. FareBH

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Copilot Live 8 funkar utmärkt kör själv med den inga problem som helst du behöver inte nes ha en rootad tele för och ladda hem den och instllera den.

13. FareBH

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SGS har både a-gps och gps.

a-gps är dataanslutning vilket inäbber att man måste vara ansluten till internet.

gps är satelitmottagning vilket inäber att man måste ha programvara som t.ex Navigon , Copilot Live 8 som jag har t.ex den funkat utmärkt med min SGS aldrig strulat.

Last edited: 20 nov 2010
  14. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Jag vill inte påstå att det inte finns problem men för mig fungerar gps bra om jag stänger alla program när jag växlar till navigation med Co-pilot. Jag har jämfört med min colorado 300 med city navigator. Till fots finns det skillnader men när jag tittar på koordinater så är det inom felmarginalen och största felet ligger i att tex google maps (som många använder) ligger så jäla fel. Det är i de fallen jag har alltså kartans felpositionering i förhållande till verkligheten som är största anledningen till att jag ibland ligger felpå kartan. Jag har en polare som arbetar som skogsöppköpare och med hans halvproffesionella utrustning är det mycket svårt att ha en noggrahet på5m över tid. Utan att vilja bli ovän med någon så tycker jag att några ställer orimliga krav på gps funktionen när ni kräver lika god funktion som hos rena gps:er. Jag kan tex inte skicka mms med min colorado..

15. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men till er två här som skriver att de funkar klockrent med navigon osv så är det inte det som vi andra har problem med, min funkar bra med navigering, men när man är ute och springer och avnädner t.ex cardiotrainer så visar den helt jävla fel sträckor, och där var min htc magic klockren

16. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Förstår jag dig rätt att du med detta menar att du på grund av osäkerhet i pos angivelse får ett s.k. Sick-sack (eller hur fn de stavas) spår och att sträckan därför blir längre än den egentligen är?

17. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja, alltså.. Ett snabbt test jag just gjorde, jag gick runt hyreshuset jag bor i, och då visade den att jag varit ända ner till havet, och ut i havet och vandrat och det stämmer då verkligen inte :)

18. CmeC

CmeC Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag får tre eller fyra funna satelliter inom ett par minuter, men inga låsningar på min position hur länge jag än väntar. Det ska tilläggas att detta gäller Linköpings stadskärna, men jag tycker inte att det ska finnas så många höghus här att GPS-mottagningen ska påverkas nämnvärt.
    Jag tycker själv att jag pillat en del i LbsTestMode utan större framgång, men om du har några andra tips som har verifierats fungera får du gärna dela med dig av dem.

19. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Är du helt säker :-D
    Nej skämt å sido så skulle jag också vara jäv.... Irriterad om en funktion som jag använde ofta flåt VILLE använda ofta fungerade som skit. Jag antar att du har uppdaterat till froyo och gjort fabriksåterställning och sedan en minimal installation av de nödvändigaste apparna och försökt igen? Om det är gjort så skulle jag reklamera enheten. Det är inte meningen att man skall behöva göra mer som vanlig användare. Har man lite att göra kan man driva hela vägen med ARN. Har bara gjort det en gång men företaget han gå i kånken innan det gav något. Visst kan man strula på med div inställningar om man tycker det är kul och lärorikt men om det bara leder till ännu mer irritation så är det ju inte hälsosamt

20. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hehe ja, jag har knappt några apps allt, och senase froyo och en återställning. Men men, Ska kolla om någon vill köpa den för 3600, har lagt den i köp och sälj delen så får vi se om någon nappar. Annars behåller jag den, det är ju ingen dålig telefon, tråkigt att gpsen inte fungerar bara. Men får jag den såld så blir de köp av en motorola milestone 2, den som lever får se hur det blir helt enkelt :)

Men en annan sak som är tråkig med gpsen är ju när man har den på och tar kort, den visar ju flera gator åt fel hål när man kollar på infon vart kortet är taget