Problem: Gps slutat fungera efter 2.3.6?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av omtslug, 3 jul 2013.

  1. omtslug

    omtslug Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej, märker här på semestern att min gps har gett upp.
    Det enda jag vet att jag gjort är att uppdatera till 2.3.6 för några veckor sen. Innan dess fungerade den problemfritt.
    Någon som har förslag på fix? Jag får aldrig nån gps-position.
    När man letar på detta verkar galaxy s:en ha mycket gpsstrul men för mig har den tidigare funkat bra.
     
  2. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag undrar om det verkligen beror på uppdateringen eller ej. Se tidigare trådar om den dåliga GPS:en i SGS. En av kontakterna till antennen består av ledande gummi och det var i de fall jag känner till som var orsak till att den blev sämre och till slut upphörde att fungera alls.

    Det finns en oanvänd guldkontakt längst ner på telefonen som inte användes. Själv flyttade jag den, helt efter en annan tråd här på forumet, och sedan dess har jag inte haft några problem med gps:en. Det var nog i alla fall ett år sedan och det funkar än. Ett annat sätt är att helt enkelt löda i en väldigt liten bit kabel som ersättning för gummikontakten. Det är betydligt mindre pill att göra så än att flytta kontakten. Den lilla nackdelen skulle kanske vara att delarna inte går att ta isär om de är hoplödade, men det är lätt att leva med, tycker jag.
     
  3. omtslug

    omtslug Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok tack. Men nån hwombyggnad tror jag inte jag ger mig på. En anledning till förnyelse kanske.. :-)