Jag kör iGO My Way i min Light. Jag gillar den skarpt. Den är lite mer flexibel än Navigon. Man kan tex välja vilken kartleverantör man vill ha, Teleatlas eller Navteq. Enkelt att lägga in röster (tex svensk röst). 3D-byggnader, "lane-assist", fartkameror, varning när du kör över hastighetsbegränsningen mm finns. Jag har tidigare kört Navigon i min Nexus One, men jag kommer nog att köra iGO där med i fortsättningen. Jag gillar Navigon, helt klart, men det är lite för mycket meck med den innan man får den att funka med kartor osv., plus att man är lite "låst", den är inte så anpassningsbar som iGO.
Nja... på min x10 mini tar programmet upp ca 18 Mb och svenska kartan ca 100 Mb. Edit: När jag kollar på mitt sd-kort tar Navigon upp närmare 1 Gb... vad detta är har jag ingen aning om men det är uppdelat i: /data: 471 Mb /map: 536 Mb (inkl svenska kartan 100 Mb) /sound: 40 Mb
500mb tar det upp på sd-kortet inte internminnet. Programmet tar ca 17-18 mb på internminnet. Kartorna lagras också på sdkortet!
iGo vägrade installeras på min platta av någon anledning men jag har hört mycket bra om den. förresten, kan du kolla ifall tyska och ungerska finns som språk? dvs som displayspråk och röst?
Argh!! satt å lekte med gpsen på bussen. Föraren totalbromsar och min platta flyger kanske 2 meter när jag tappar den. Landar med skärmen neråt i antislip golvet på bussen å glider en meter. Nu har jag två stora jävla repor på skärmen och flera hack i skalet som nu även är lite lös...
Tyska & Ungerska (Magyar) finns som displayspråk. Röst skulle jag bli riktigt förvånad om det inte finns att få tag på. Här kan man läsa lite i ämnet iGO: http://bit.ly/mni6G0
Halvt "off topic" men ändå ganska gps-relaterat... Jag som är van vid HTC Desire där det finns en skitbra Widget inkluderad för att köra GPS på/av - vad kan ni rekommendera som alternativ? söker man på gps på androlib blir man ju översvämmad...
Eller varför inte använda denna: [APP MOD] UPDATE!! Google Maps 5.4.0 ownhere - NAVIGATION all roads??!?!
Därför att den inte kan prata svenska, går inte att höra vad rösten säger, iaf inte för mig... röstsyntesen försöker uttala svenska gatunamn.
Nu har jag installerat Navigon 2.6.1 i min Light och inte heller jag får det att funka, den säger att det inte finns några satteliter trots att plattan hittat och låst positionen... någon som vet vad det är för fel??
Navihon kostatr ju runt 800kr... finns det inget annat som funkar och inte kräver att man har datatrafik igång?
På market finns det några gsp programvaror som är gratis. Jag har inte testat några dock. Dessutom, det finns en Navigon variant som kostar runt 500 kr oxå. Titta på iGO oxå. Häls /T