Gps visar fel på över 100mil ?? htc hero

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av WorteX, 17 jan 2010.

  1. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har upptäckt nu när jag var och åkte bil skulle jag köra igång gpsen men fick den inte att starta. Starta om heron och fick igång men tyckte kartan var fel så zooma ut och upptäcker till min stora förvåning att jag enligt gpsen är i Norge. Över 100mil fel, visar till och med att vi röra på oss.

    Vad fasen är fel? Funkade ju igår och i morse i bilen.
     
  2. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Kör du Telia?

    Fick du GPS-signal andra gången eller var Norgepositionen från 3G-nätet?

    Både jag och en kollega med Galaxy har problemet att Telefonen anser att vi är i Sundsvall innan GPS-satelliterna är tillräckligt många. Misstänker att det har något att göra med hur Telia presenterar Mastpositionen till telefonen alternativt att Android inte är bra på det här. Mina Sony Ericsson jag haft tidigare har aldrig haft problem med det här och de har inte GPS.
     
  3. WorteX

    WorteX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har Telia, nej spelade ingen roll om jag hade på position VIA 3g eller inte blev nån helt annan stans än vars jag är. Nu plötsligt funkade igen och testa då slå på plats VIA 3g också men ingen skillnad då funkade så verkar inte vara det som stör.