Problem: Gps visar helt fel i Endomondo.

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av mange76, 9 dec 2018.

  1. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 849
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Använder sedan många år träningsappen endomondo vid löp/cykelturer. Har dessutom apple watch s2 som är länkad till min iphone x. Denna setup har fungerar bra fram till för en månad sedan ungefär.

    Startar alltid endomondo i klockan och börjar sen springa/cykla. Men när jag kommer tillbaka visar den ca 1km fel på en runda på en mil. Gps:en har vid flera ställen längs turen hoppat väldigt långt från rutten. Det är samma rutt jag alltid kört så det är konstigt att gps:en helt tappat sin exakthet.

    Har installerat om endomondo och även kört en fabriksåterställning på klockan. Dessvärre har det inte hjälpt. Har svårt att tro att telefonen/klockan är den felande länken. Kollar man recentionerna i appstore verkar flera klaga på gps:en.

    Är detta något ni varit med om i era träningsappar? Minns inte om detta problem uppkom med iOS 12, men förut har jag varit väldigt nöjd med just endomondo.
     
  2. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Testa med apples egna tränings app och se om det blir samma fel.
     
  3. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 849
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Får göra det. Ska även prova att starta endomondo från telefonen istället för på klockan. Jäkligt irriterande när man kört hårt för en bättre tid, så visar den helt fel :(