GPS vs skärmskydd

Diskussion i 'Galaxy S' startad av tlew, 3 aug 2010.

1. tlew

tlew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har sett många som skriver att gps:en på deras SGS funkar utmärkt; inga problem att låsa på satelliter och noggrannhet på 1 till 5 meter. Min har dock de vanliga problemen, så nu undrar jag ifall skärmskyddet kan spela nån roll. Direkt när jag fick telefonen satte jag på skydd på både fram och baksida, Invisible Shield.

Såvida ni inte anser att detta är en dum fråga så kanske ni kan delta i en liten undersökning genom att svara ifall ni har skydd på skärmen samt ifall er gps fungerar bra eller dåligt. Troligen är det en dum fråga dock, och i så fall får gärna nån vänlig själ förklara lite, t.ex. var sensorn sitter placerad samt hur detta med gps funkar :-)

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har Invisible Shield (fram och bak), och skulle påstå att min GPS fungerar bra. Den har åtminstone inte hoppat speciellt långt när jag kollat på en sträcka jag cyklade. Placerad inomhus, men vid ett fönster, så är det 10-30 meters precision.

Jag vågar inte försöka förklara hur det fungerar med GPS, eftersom jag inte har någon större aning mer än att telefonen tar emot signal från satelliter, men en plastfilm borde inte stoppa speciellt mycket.

3. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om inte tillverkaren har, just i ditt fall, blandat i en hel del bly i ditt skärmskydd så borde det inte utgöra något hinder för GPS-n ;)