Tips: Gråimport HTC One

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Dockland, 2 jul 2013.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej vad jag känner till så strular Samsung likadant.......

    Den viktiga poängen är att läsar man TS första inlägg så verkar ju kunden vara klart skrivkunnig och då tror jag han/hon har stora möjligheter att det hela löser sig. Annars så har man ju saboterat hela tanken med EU och det klarar inte ens HTC eller Samsung fast det passar dom så att de kan köra med högre priser i Norden :P
     
  2. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Nepp Samsung strular inte alls lika mycket. Dom lagar t.o.m telefoner som är uppenbart brickade av användare på garantin. Och då får dom inte en spänn för det. Här handlar det om en serviceåtgärd som ska betalas så det är inte ens kostnad för HTC.
     
  3. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau nu tror jag det är en hel del spekulation. De allra flesta brickade lurar går inte att laga (definitionsmässig brick)

    Sen i sak, on-topic så är det dålig stil att man inte frågar den anklagade.

    Rena FB-metoderna, uselt !:P
     
  4. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Har själv fått en Samsung lur lagad trots att jag brickade den med en felflash.
    Dom bytte moderkort på den.
     
  5. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Samma upplevelse för mig, Samsung har fixat saker de knappt borde ha gjort åt mig. Men med min Legend och Sensation var det ett himla trasslande

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  6. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Nu blir jag lite fundersam. Köpte min H1 på netonnet, och snubben jag pratade med sa att det var en importerad lur och att jag skulle tanka hem more locale 2 för att få svenska som systemspråk, vilket jag inte bryr mig om, kör amerikanska ändå. Frågade honom om garantin, och han sa att den häller precis som vanligt.

    Betyder detta att netonnet har ett serviceavtal, eller kommer jag att få samma problem om jag försöker skicka in min om något nu skulle hända?
     
  7. 8500rpm

    8500rpm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har två telefoner (pga jobb), en Sweden Mobile och en Nordic Certified. Båda är lika fina. Nordic Certified är lite sämre dock, lite sämre batteritid men annars är båda helt likvärdiga.

    Gällande garanti så är båda sålda i Europa och båda är HTC lurar, dvs om något är helt knas så får jag ny. Om vissa importörer/serviceverkstäder hävdar att den bör vara köpt i Sverige så är det ju enbart pga av att de försöker skydda sina intäkter, de vet att samma produkt säljs över hela världen men vi har högre arbetskraftskostnader i Sverige, dvs varan kostar mer, därav vill de inte 'tävla' med andra länder och man skapar konstgjorda regler.

    Ovan kommer dock inte hålla länge,dagar,veckor... ryktet sprids. Det var ju precis lika med Apple och andra hype:ade produkter för länge sedan, man skulle ha 'svensksåld' annars kunde den inte repareras i Sverige. Ni vet ju alla hur det är idag, köp en Samsung,Sony,Apple produkt inom EU och du är safe.

    Om HTC sysslar med sådana här konstigheter är det pga att de har en så extremt dålig produkt att importörerna vägrar ta den i sortimentet om de inte får 'exlusivitet'.

    Hursomhelst, super bra telefon, dock har Sweden Mobile varianten bättre batteritid än Nordic Certifief (garanter bara slumpen, men info till er som tror att Nordic Certified är 'special')