Grejen med Android?

Diskussion i 'Skräp' startad av nire431, 26 dec 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    ni kan ta bort tråden android suger iphone äger jag är en iphone fanboy det har ni bevisat hej!
     
    Last edited: 12 jan 2011
    HeiksoN gillar detta.
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 042

    MINA ENHETER

    Smaken är olika: vissa gillar att sitta i fängelse, andra gör det inte.
     
    Poontus, recman, stn och 14 andra gillar detta.
  3. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1

    Fängelse? exakt samma sak med android bara att det finns 10000 mera "skit" appar som är värdelösa gjorda och är gråa och trista att allmänt se på. Sen kan man ju roota och man kan jailbreaka, fördelen är att IPhone levererar kvalité både på telefon och appar inte vart med om att någon har haft dåligt ljud på sin IPhone med mera kan slå vad om alla med droid vill köpa iphone när man ser alla folk som mainstreamar med sina vita hörlurar på stan, men är för stolta.
     
  4. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Anledningen till att android ofta är segare handlar mycket om att android bygger på java. Inte allt med de flesta appar gör det. Java är ett betydligt segare språk än objective-c som iOs använder. Men de finns så klart även fördelar och det är att det är lättare att programmera java. Så om några månader räknar jag med att det finns fler appar till android än iOs.

    En anledning till är att till skillnad från Apple så har inte Google full koll på hårdvaran i telefonerna. Vilket gör att det är mycket svårare att optimera android.

    Jag tycker åtminstone att android världen är roligare just pågrund av mångfalden av telefoner.

    Har haft iPhone tröttnade på den efter 18 månader och skulle inte vilja gå tillbaka. Tycker synd om iPhone ägare.
     
    Last edited: 26 dec 2010
    Poontus, Ircfox och samster93 gillar detta.
  5. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1

    Håller med dig till fullo att det är roligare med Android flera telefoner fler att välja på med mera, men gillar inte det jag sagt innan jag själv hoppas på att android tar tag i allt och fixar lagg eller alla utgivare gör det och mera kvalite på apparna.
     
  6. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Man skall köpa det man gillar förstår inte riktigt syftet med denna topic.
    Vill du veta varför vi gillar Android och du förstår inte vad det är vi gillar.
     
  7. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Tycker ständigt kvaliten blir bättre och lagget blir mindre. Kolla bara på Nexus S som är en väldigt bra telefon och som jag kommer köpa om någon vecka. Den finns nästan inget lagg alls. Men där har även google jobbat med samsung för att göra bra hårdvara och bra mjukvara. Det är den lyxen Apple alltid har. Klart de kan göra det bra när deras utvecklare använder den telefonen alltid.
     
  8. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Nej, det är inte anledning nog att säga att Android är segt på grund av Java. Det är att säga halva sanningen.

    Jag skulle nämna två orsaker som gör att Android kan uppfattas som segt:

    1: Den har riktig multitasking mellan olika appar. iOS har inte det.
    2: GPU-acceleration i gränssnittet är ännu inte aktiverat. Därav ligger denna belastning på CPU:n och inte på GPU:n. iOS har GPU-acceleration aktiverat.
     
    riper gillar detta.
  9. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Känner inga lagg issues med Nexus S om det har med gingerbread eller telefonen låter jag vara osagt.

    Sen kan jag hålla med om det finns fördelar med Iphone och fördelar med Android men för mig så är fördelarna mer på android sida.
    Sen att jag hatar hypade produkter i största allmänhet gör ju att jag inte bara kan använda en sån produkt men om det vore nu så att den vore bättre hade jag svalt stoltheten.

    Dock känns det kanske bara jag och mitt önsketänkande att Android kommer komma starkt och lösningarna kommer dock vore det ju skönt om tillverkarna också satsade fullt ut vilket inte alltid känns som.

    Sen att man ser att Apple och Microsoft gör allt för att stoppa Googles framfart gör ju en ännu mer bekymrad.
    Ta Garmin tex dom har nu kastat ut google maps för att ersätta dom med bing maps för att dom skrivit ett avtal med microsoft.
    Ni som inte känner till skillnaden mellan Bing maps och google maps kan ju kolla in skillnaden.
    Men återigen jag förstår om folk lackar till på lagget på vissa modeller och ägde en SGS tidigare utan lite fixar hade den åkt in i väggen.

    Edit "Garmin connect som används för löpning cyckling gps verktyg för oss som är ute och rör på oss "
     
    Last edited: 26 dec 2010
  10. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Håller mig dig lite angående android - ios. Men android känns iaf som det har kommit lite närmare iOS med gingerbread :)

    1. Kanske någon app har det, men det är ju inte en fördel? Vilka appar har du som använder true multitasking? Var behöver man true multitasking i en telefon? Själv ser jag inte fördelen utan tycker att paus läge + olika serveces som programmen använder får rulla på (så har både android och iOS).

    2. Yep, men det har galaxy s också.
     
    Last edited: 26 dec 2010
  11. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Android är inte perfekt, men det är varken iOS eller något annat heller. Dock ser jag inte iOS som ett alternativ eftersom det är sönderhypade produkter med ofri mjukvara som säljs till överpriser.
     
    riper gillar detta.
  12. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER



    Det "tråkiga" (jag tycker det roliga) med Android (och speciellt SGS) är att man måste fixa dem själv får få optimerad prestanda. Frugan har en SGS och kompisen en 3GS, och SGS:n är betydligt snabbare nu när men trixat med den. Det håller även kompisen med om ;) Men som sagt... Man måste vilja fixa lite :)
     
  13. Nisse Järnet

    Nisse Järnet Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    800
    Mottagna gillanden:
    124
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8
    2. Nej.
     
  14. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Är du säker på att touchwiz inte har GPU acceleration?
     
  15. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Självklar har du helt rätt i att det inte är det enda men det är en av sakerna och jag vill hålla det lite kort :P
     
  16. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Den saken är rätt försumbar.
     
  17. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  18. parveln

    parveln Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har tyvärr lite problem att se vad du vill få ut av texten.

    Din titel är "Grejen med Android?" men vad är det du vill få för respons i tråden, och vad är det du vill förmedla?

    Att du tycker att Android som OS är segt, att Iphone är snabbare, eller någonting annat?

    Jag tycker att Iphone är en bra telefon, men jag tycker även att min desire
    är bra. Båda operativsystemen har såklart både för och nackdelar.
     
    Last edited: 26 dec 2010
  19. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag tycker att trådskaparen har fullständigt rätt i det han påstår, men jag skulle aldrig ge upp öppenheten i android mot alla fördelarna i iphone.. jag äger en iphone i dagens läge som jag har överlåtit till min mamma, för hon vet inget bättre.. :P
     
  20. strangert

    strangert Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG Nexus 5X
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    Telefon 3:
    LG Nexus 5
    Platta:
    Asus Nexus 7 (2012)
    Inte ett ord om symbian.
    Hmm antar att det fortfarande tvunget ska jämföras mellan ipåne os och android.

    Lite tråkigt att man inte bara kan ha en mobil som passar just ens behov utan att tycka illa om den andra sorten.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.