Användargränsnittet är mjukare för Apple har bara en hårdvara att optimera för och själva gränssnittet är mer optimerat och använder GPU som jag förstått.
Men att en Desire skulle hacka och vara seg tvivlar jag starkt på. Snarare bara att allt inte händer mjukt och fint.
Och det där med att ladda är ren skitsnack. Nackdelen med dom äldra iphone är batteritiden och det var ett jäkla liv om det i början. Två inkörda lurar med samma användning ligger iphone i lä.
Om man har en välanvänd iphone som man tröttnat lite på och som har ett batteri som är inkört och sen köper en ny desire som man fipplar en del på och dömmer ut batteriet efter det är man inte riktigt funtad.
Återigen. Med hacka om det är snygga, mjuka, långsamma animeringar för allt du menar så vist. Men långsam är den då inte. Plast har dom valt för att få ner vikten skulle jag tro. Men iphone känns minst lika plastig tycker då jag. Likaså på sgt där det är vitalt då ipaden är tung att hålla på med då man blir trött fort och den är obekväm att arbeta med.
Men i princip all hantering av koder, media, 3d grafik etc är android överlägsen ios.
Och då är android relativt nytt och ändå har dom gått om ios som hållt på bra mycket längre.
Märks på mycket små detaljer i Android då det känns fortfarande lite grovt. Men tack vara att det är helt öppet finns det många custom roms (till desire tex) som är väldigt lik ios och är riktigt mjukt å fint med mycket snygga animeringar.
Man har valmöjligheten med android att få det som man vill ofta och kunna ändra mycket efter eget behag.
Men till en helt okunnig så rekomenderar jag nog en iphone.
Det enda jag har imot iphone för tillfället är deras lögner och ej skäliga priser. Omkring hälften borde dom kosta.
Och säg att det är samsung som gjort prollen, lg som gjort skärmen, att den delvis monteras och görs i kina. Betala vettiga löner till dessa. Etc.
Då hade jag inte haft nått imot apple.
Har inte taffsat så mycket på dhd men glapp i chassit... låter konstigt då är i ett stycke metall med några luckor. Och återigen lagg å hack. Att värdera fina mjuka animeringar säger en del om en. Jag stänger av sånt på min lur.
Sen är inte ip4 felfri utan vet av ganska många inom min vänskapskrets som haft problem med kvalite på dessa och fått skicka tillbaks dom.
Om man inte tycker om telefoner från fattiga delar av asien (korea, china etc) Bör kolla vart största delan av iphone tillverkas och sätts ihop.
Och batteri tiden, återigen skitsnack. ip4 har inte nån vettig batteri tid heller.
Låter som mycket skitsnack bara, påminner mycket om allt som kommer ur Apples uttalanden, påståenden och reklam.
Last edited: Dec 27, 2010