Ju mer man installerar på en Android mobil desto segare blir den och oavsett laggfixar och FW, är ganska säker på att även SGS kommer att göra det.
Och så klart så kommer det ju att alltid finnas grejer som är bättre på ett Android system, såg en vinklad recension av HTC Hero förra hösten och allt såg bättre ut än IPhone 3GS så jag köpte en Hero och efter en vecka insåg jag att den var långt ifrån så bra som en 3GS.
Och det är inte bara på budgetmodeller som det finns problem med spel. Installera tex "Dungeon Defenders" starta spelet och allt fungerar perfekt, men när man vill avsluta det så kraschar halva mobilen. Pocket god går knappt att starta på en SGS, det finns massor med sådana exempel på flera mobiler.
Tog upp google maps som ett exempel då jag anser att det är en del av systemet då det är förinstallerat. Och det var inte själva kart tjänsten jag ville anmärka på utan den generella användarvänligheten.
Jag har inte heller nån användning av utländska språkstöd men även där var det bara ett exempel på helhetsintryck och användarvänlighet. Och där är Iphone överlägset.
En 3GS och förmodligen IP4 går att jailbreaka och då kan man installera app´s utanför deras market. Jag tycker man är lika låst direkt eller indirekt till Google som till Apple, och Google snor dessutom en massa information om dig som Android användare.
Android systemets största fördel tycker jag är att man kan ha homescreen och widgets.
Last edited: 30 december 2010