Grejen med Android?

Discussion in 'Skräp' started by nire431, Dec 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Som sagt jag är ingen applefan och jag har inte heller sålt min själ till vare sig Apple eller Google. Jag är helt opartisk och varken bunden till operativ eller mobilmärke, så jag köper den mobil som känns bäst för stunden. Det är min frihet att inte vara nån fanboy.

Och jag har inte heller bundit upp mig på något 399kr/24mån abonnemang så jag behöver inte intala mig att mitt val är bäst.

Det där med MMS på 3GS går väl att likna med extrem sen lansering av betalmarket till Android i Sverige.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

När du skrev "att tillverka" trodde jag att du menade vid tillverkning och inte i handeln ;)

3. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Skitsnack att du är opartisk, du försöker konstant framhäva Iphones storhet framför androids problem.

Verkligen inte. MMS har funnits i telefoner sen T68:ans tid och market (as we know it) sen Iphone kom till Sverige. Så nu håller du på med fjantiga jämförelser igen.

betalmarket är mer att jämföra med multitasking som Apple fortfarande inte behärskar pga att de är rädd för lagg i sina telefoner så de har byggt något fusk multitasking.

4. Ult

Ult Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Debatt mellan dessa 2 OS verkar aldrig ta slut.
    Det jag inte förstår om man nu inte gillar Android så är det väl bara att skaffa sig en ifån eller windows mobil eller nokia ..missat nån ? förmodligen.

Är det inte så enkelt ?

5. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Om man ska välja mobil själv, eller ska rekommendera en till en bekant, så kan det ju vara bra att veta olika mobilers fördelar och nackdelar. :)

Ruscam likes this.
  6. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Argumenten blir bara dummare och dummare.. är äppelpojkarna desperata?

"Och det är inte bara på budgetmodeller som det finns problem med spel. Installera tex "Dungeon Defenders" starta spelet och allt fungerar perfekt, men när man vill avsluta det så kraschar halva mobilen. Pocket god går knappt att starta på en SGS, det finns massor med sådana exempel på flera mobiler."

Jag har DD och det fungerar väl precis som tänkt antar jag. Med 4 tum, en skärm som klarar av att visa svärta och en riktig 3d-motor blir det en bra upplevelse. Men det blir säkert nästan lika bra på en ip4 med sina 3,5" och grådassiga bleka färger utan 3d-motor. Jag säger inte att ip4 är dålig som sagt, den är bara inte så bra som äppelpojkarna tror. Eller rättare sagt, den är precis så bra som äppelpojkarna tror. Men det finns andra system här i världen som är lika bra eller bättre. Liksom sämre.

Orkar inte länka nu men gå in på "what does your homescreen look like" på xda så ser du en försmak av det som androidanvändare menar med äkta "jail break" (och detta helt utan att bryta mot några avtal eller garantivillkor). Äppel-päppel-päron-r*nkarna ser ju sig (oavsett talang) ofta som självutnämnda grafiska formgivare allihop så det är en GÅTA att de inte lipar i kudden över att inte kunna få skapa sina egna skal som är bara deras och precis så där snygga och fräcka som de vill ha det.

Att de säger sig vara nöjda med en "så sjukt snygg design" som ios tyder antingen på hjärntvätt eller frånvaro av en hjärncell. Jag tror på det förstnämnda för folket brukar i allmänhet inte visa prov på dumhet i andra sammanhang.

En del vill ha äpple med vaniljsmak, toppstyrt av steve, andra vill ha en stor flora av system och modeller att välja mellan. Små, stora, med tangentbord, billig, hi-end. osv.

Sluta tramsa om detta nu. Jag går inte till ett äppel-päppel-forum och skriver "Vad är grejen med iphone?". Du har fått 5 sidor med argument. De flesta argument står helt obesvarade eller har kommenterats med något annat märkligt påståede.

Detta rätt griniga inlägg kanske kan aspirera på att få tråden låst?

:)

7. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Alldeles korrekt och då går det inte att man har två sidor som bara skall försköna bilden av sin sida och trycka ner den andre.

Bättre att framhäva de sanna för/nackdelarna på varje telefon/plattform istället för att alla skall uttrycka sina personliga upplevelser hela tiden.

Telefoner är inte bara telefoner längre utan används på så olika sätt. Vilket gör att det inte finns någon telefon som är bäst för alla.

8. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Sättet du skriver på visar bara din okunskap, Hade du tex köpt en ifån nu med 24månaders abonnemang, hade du inte haft iphone som ett andra val i din kommentar. Android kan bli bra men varför ska man behöva pilla och trixa? Ni säger "det är roligare att få göra allting själv" Det är ju lika mycket fanboy snack som att min IPhone är bäst bla bla... både android och windows är bra men frågan är hur perfekt man vill ha det? Ett fulländat system eller ett barn du måste lära.

9. robnil

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Du får utveckla det där för jag hänger inte med. Om jag skulle köpa med 24 månaders abonnemang vad skulle det bli för skillnad.

10. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Man är ingen fanboy bara för att man tycker det är kul att pilla! Där emot är man det om man utgår ifrån att ens egen telefon är överlägsen alla andra, och inte klarar av att argumentera.

Vem är största divan?
    -Pelle som säger att han tycker det är kul att spela fotboll, och även att trixa med statistik och laguppställningar.
    -Eller Nisse som säger att han är bäst på fotboll.

Det finns inget alternativ som är bäst för alla, utan det är individuellt beroende på vad man vill kunna göra.

11. robnil

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    ...eller Palle som säger att det bara finns amerikansk fotboll och allt annat är dåligt. :)

För övrigt finns inget "fulländad system". Eller rättare sagt, det är väl en himla tur för äppelfolk att åtminståne Apple själva inte anser att de har ett fulländat system. Annars skulle ju vidareutveckling vara meningslöst. Men försök diskutera religiös filosofi med en taliban... Gud har ju redan sagt att som behöver sägas och det är fulländat.

12. Blup

Blup Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vi utgår från fakta: du sitter på ett androidforum! Folk här har alltså köpt en androidtelefon av en eller flera anledningar. En av de anledningarna kan mycket väl vara att man vill fixa och trixa och därmed få telefonens homescreens och liknande att se ut som man själv vill.

Sen finns det ju självklart folk som vill ha allt klart redan från början, och vet du vad? De har ett alternativ, iphone!

Tänk vad underbar världen är, man får köpa vad man själv vill.

13. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    Sen om man inte vill fixa med nått utan bara köra "out of the box" så finns ju HTC Sence ! :) grejen med Android är inte att man Måste fixa och trixa, men man kan om man vill ;)

sent from my HTC HD

14. nire431

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Men om man inte fixar då är ju Android otroligt seg telefon och hackar här och där. Man kan göra om ifån med bara Jb den. Om nu iphone är så långt efter varje härmar alla iphone eller tar efter den? Kolla bara på ipad tex.

15. Ult

Ult Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Köp en då.
    Du beskriver android som skit hela tiden känns i mina ögon neverendingstory

Sent from my Nexus S using Tapatalk

16. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Hur många olika android telefoner har du ägt? Tänkte du har ju en äldre legend nu och kanske inte har så mkt att jämföra med.. Android är inte en telefon och det är väl otroligt trevligt att även de som inte tillverkar high-end telefoner får använda android trots att de kanske laggar när man spelar Angry Birds.

Om en telefontillverkare skulle göra en telefon som i handeln kostar samma som iPhone och utrusta den med android har jag väldigt svårt att tro att den skulle hacka.. Spec eftersom min enkla Blade inte hackar vid vanlig användning. Det är ju ändå telefoner och inte spelmaskiner?!

Att Apple stjäl/inspireras av andra och sedan stäms och gör upp i godo i domstol verkar ju förekomma i många delar av deras tillverkning.
    Apple har gjort upp med Creative (en 100 miljoner dollar uppgörelse).
    Cover Flow är inte apples creation...osv osv.
    Så att "inspireras" är ju inte ovanligt.

17. nire431

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Jag har ägt Htc desire sony ericsson x10i Samsung galaxy s och nu legend i väntan på min ip4.

18. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    WORD

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Jesus kristus. Du ger dig inte? Förstår du inte när du förlorat? Om man nu ens kan förlora denna "kampen" vill säga.

Man BEHÖVER inte trixa och fixa med en Android. Då ser den ut som en iPhone. Fast bättre. VILL man trixa och fixa går detta hur enkelt som helst utan att bryta några garantier.

Kan du inte ge dig? Och VARFÖR påstår du att du inte är partisk!?

Nä, för helvete, lås trådfanskapet. Vi har sett sådanahär trådar förut. Den skapas alltid av en fruktfanboy och följs ibland upp av en eller två till. Det leder inte till något förutom skitsnack och idiotiska kommentarer.

20. Ult

Ult Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Qft

Sent from my Nexus S using Tapatalk

Thread Status:
Not open for further replies.