Argumenten blir bara dummare och dummare.. är äppelpojkarna desperata?
"Och det är inte bara på budgetmodeller som det finns problem med spel. Installera tex "Dungeon Defenders" starta spelet och allt fungerar perfekt, men när man vill avsluta det så kraschar halva mobilen. Pocket god går knappt att starta på en SGS, det finns massor med sådana exempel på flera mobiler."
Jag har DD och det fungerar väl precis som tänkt antar jag. Med 4 tum, en skärm som klarar av att visa svärta och en riktig 3d-motor blir det en bra upplevelse. Men det blir säkert nästan lika bra på en ip4 med sina 3,5" och grådassiga bleka färger utan 3d-motor. Jag säger inte att ip4 är dålig som sagt, den är bara inte så bra som äppelpojkarna tror. Eller rättare sagt, den är precis så bra som äppelpojkarna tror. Men det finns andra system här i världen som är lika bra eller bättre. Liksom sämre.
Orkar inte länka nu men gå in på "what does your homescreen look like" på xda så ser du en försmak av det som androidanvändare menar med äkta "jail break" (och detta helt utan att bryta mot några avtal eller garantivillkor). Äppel-päppel-päron-r*nkarna ser ju sig (oavsett talang) ofta som självutnämnda grafiska formgivare allihop så det är en GÅTA att de inte lipar i kudden över att inte kunna få skapa sina egna skal som är bara deras och precis så där snygga och fräcka som de vill ha det.
Att de säger sig vara nöjda med en "så sjukt snygg design" som ios tyder antingen på hjärntvätt eller frånvaro av en hjärncell. Jag tror på det förstnämnda för folket brukar i allmänhet inte visa prov på dumhet i andra sammanhang.
En del vill ha äpple med vaniljsmak, toppstyrt av steve, andra vill ha en stor flora av system och modeller att välja mellan. Små, stora, med tangentbord, billig, hi-end. osv.
Sluta tramsa om detta nu. Jag går inte till ett äppel-päppel-forum och skriver "Vad är grejen med iphone?". Du har fått 5 sidor med argument. De flesta argument står helt obesvarade eller har kommenterats med något annat märkligt påståede.
Detta rätt griniga inlägg kanske kan aspirera på att få tråden låst?

Click to expand...