Grovt batteriproblem

Diskussion i 'Desire HD' startad av FGK, 24 januari 2011.

1. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Ut med Skype. Det ligger och drar sjukt mycket batteri.

Task killers ska man inte köra. Det säger till och med Google själva.

Du kan lätt kolla vad som drar batteri i en meny under settings. Minns inte vilken. Jag har en genväg så jag går aldrig den normala vägen.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

2. Babovand

Babovand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Att man sparar batteri om man använder task-killers är liten av en myt. Jag skulle säga att mobilen drar mer batteri om man dödar apps med task-killers då appen måste laddas in i minnet igen vilket drar ännu mer från CPU'n därav mindre batteri.

Här står allt.
    http://geekfor.me/faq/you-shouldnt-be-using-a-task-killer-with-android/

Låt säga att du har 40mb minne kvar, och du kör ett program som kräver 300mb minne, Android kommer då själv stänga av program för att få plats med det nya programmet.

Resten av alla program man ser i listan av task-killer ligger på onPause() d.v.s körs inte och belastas inte av CPU'n

OnT:

Angående ditt batteri, sätt på USB-felsökning (debugger), ta bort och lägg till HTC sense kontot (om du har det) starta om mobilen. Jag tror din HTC var som min innan, att CPU'n ligger på 99% hela tiden.

Last edited: 24 januari 2011
    FGK gillar detta.
  3. Nfskillen

Nfskillen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Fast desire hd har grymt mycket ram det blir aldrig fullt jag stänger av apparna precis när jag är klar med telefonen så apaprna hinner inte ens in i viloläge :)

4. Reven19

Reven19 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Preparing...
    With the phone in the on position.

Fully charge the battery with the phone on... (until the led turns green.)

Once the led turns green, unplug the charger until the led goes off.

After the led goes off, plug the charger back in. When the led turns green , power off the phone.

now.... with the phone fully powered off...

1. Unplug the charger.

2. Wait until led goes off.

3. Plug charger back in until the led turns green. When it turns green, unplug the charger again and go to step 1.

4. repeat steps 1 and 3, 10 times. This may take anywhere from 30 seconds to 30 mins per cycle. Typically only about 1 minute. though.

DO NOT DRAIN THE BATTERY. The goal is not to empty the battery and recharge like ni-cads (those have memory, these don't). These are lithiums, so we need to do the opposite...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=701567

Det är en metod för att få batteriet helt laddat (finns olika celler som kan vara på olika laddningar etc en 98% och en annan 100%) och HTC har också rekomenderat det :D Flera har svarat och säger att det är en jätte bra metod och att dom får iaf lite mer än en dags avändande från metoden! Dom flesta säger också att dom gör det kanske en gång i månaden och får jätte långa batteri tider :) Hoppas det hjälper!

Mvh Linus

FGK gillar detta.
  5. Babovand

Babovand Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag illustrerade 40mb som ett exempel bara :P

6. FGK

FGK Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan idag säga att efter följt tippsen om usb-debuggning, ta bort task killer, skype och lägga auto-synken till manuellt med mera så gjorde jag endast av med cirka 4-5 % av batteriet under natten!

Tack för all hjälp!

7. Decoy

Decoy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min DHD i 8 dagar nu, i går gjorde jag 3 åtgärder som tillsammans fixat så jag nu efter en dag 48% kvar av batteriet, tidigare har batteriet varit helt urladdat så här dags.
    det jag gjorde var flöjande:
    -enablat USB debug
    -disabled HTC sens synkning
    -jag ladda batteriet fullt under natten med telefonen avstängd, starta upp ladda några mintuer till innan jag var tvungen att dra till jobbet.
    jag vet inte vad som gjorde skillnad men nu så kan jag använda telefonen normalt igen.. (tidigare hade jag en hero, och den funka i nästan 2 hela dygn, så jag var lite knäckt ett tag när jag bara kunde använde dhd'n en halv dag)

8. Tozs

Tozs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Inne på 6e dagen med min Desire HD och batteriproblemen har försvunnit helt och hållet.. Från 09:00 till 22:00 nu så är det 32% batteri kvar.
    Har använt telefonen till att kolla facebook och smsa en sådär 2 timmar max kanske, spelat runt en timma och wifi har varit igång hela dagen. Auto-sync är igång men har inte lyssnat på musik alls.
    Avinstallerade i stort sett allt jag inte använder och stängde av alla bakgrundstjänster med "Aktiva Tjänster" som var onödiga för mig.

9. granitm

granitm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har min DHD nu i 1 6 dagar och jag är väldigt missnöjd med batteriet.
    Jag börjar använda telefonen kl 7 på morgonen, lyssnar på musik i 10 min..
    Surfar på tåget i 20 min..Sedan surfar jag kanske 1 timma sammanlagt fram till
    kl 2 på dagen så är mobilen helt död.. Då har jag inte pratat i telefonen ens..

Jag försöker ta bort program, har stängt av lokaliseringsgrejen,
    ljusstyrkan är sänkt till 23%..

Jag vill verkligen fixa batteritiden med tanke på att jag annars
    är grymt nöjd med telefonen..

Vad är USB-debugging?

10. osmium

osmium Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

USB-debugging hittar du under...

Inställningar > Program > Utveckling > USB-felsökning

Kryssa i rutan.

11. Gruski

Gruski Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, alla ni som har batteriproblem: gör det som Reven19 tipsar om ovan. Jag körde den metoden idag och det fungerar verkligen. Om ni kollar på föregående sida kan ni se hur mitt batteri var innan. Det ska jämföras med hur det är nu efter "specialladdningen". Innan hade jag 40% kvar vid 17.30-tiden en vanlig dag. Nu har jag 70% kvar vid 22.50, i vanliga fall hade telefonen varit nere på rött nu.

För att klargöra. Jag vet inte om den laddningsmetoden är skadlig för batteriet, men tamefan att den fungerar!