Grymt minneskort!

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av mrbowmore, 1 aug 2009.

  1. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det har juh funnits en del diskussioner angående hastigheten på minneskort och Heron. Fear no more, jag har hittat (och köpt ett) <b>SanDisk Premier microSDHC</b> på *hela* 9 MB/s
    Jämförelsevis, class 9 helt enkelt. Googla lite eller prisjakta så hittar ni det. Min Hero och mitt minneskort kommer i veckan, då kommer ni få se på lite recensioner ang. hastigheten. (Jag säljer fan heron om den är slö).

    mina 2 cent. Återkommer när den legat i min hand. Och då kan jag också meddela om det per default går att stänga av sense. Ingen har såvitt jag vet kommenterat detta.
     
  2. WoberT

    WoberT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Eftersom jag beställde min från Katshing så tog jag även minneskortet därifrån, ett SanDisk 16Gb men det ligger bara på 2mb/s har jag för mig. Kommer det att räcka?
     
  3. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det känns som att du ska lämna tillbaka det..
    Det är mycket som hänger på hastigheten. Kom igen nu. När senast såg du på 2 stycken 1080pfilmer eller hade 32 000 låtar på din bärbara som du faktiskt använde?

    8GB är väl tillräckligt, Det stora plusset som få talar om är att hastigheten spelar roll om du vill ha en snabb lur. Med iphonen sitter det ved det sitter. Förmodligen något snabbt. Att du inte köpte minst class 6 får mig att tro att du kommer tycka att telefonen är slö.. tyvärr. Det är egentligen inte Androids eller HTCs fel, men det är det passivt efterssom de inte skickar med ett class 9 kort. =/

    Släng ditt 300:- kort dit pepparn växer å köp ett class 9kort. Du kommer tacka mig. Tyvärr.
     
  4. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Last edited: 1 aug 2009
  5. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ha ha! Läste tråden tidigare idag, men hittade den inte! :)
    Självklart att jag återkommer! Detta är ett utav Sveriges mest dedikerade forum nånsin! Jag menar, här sitter jag å författar på två flarrer vin å en moderator steppar in kl 03.23.... Vem fan gör det om man inte är dedikerad som oss?! :D

    Jag har följt er sedan jag insåg att jag behövde en ny telefon och har börjat jobbpendla 2 timmar om dagen...
    istället för att pröjsa SJ en massa deg så kan jag surfa "gratis på 3gt"
    PDFreader är grymmt som utvecklare då flertalet böcker (Agile, mestadels) hittar ut som e-böcker i just PDFformat! :D

    Jag är bara glad som ett barn för heron, men vill att det ska flyta till tusen.

    Har tittat på Iphonen ett flertal gånger (min utvecklingsmiljö sker på mac) men insett hur stängd och tråkig den är, samtidigt flyter den så djävla bra. Jag vill ha iphones ARM8 hårdvara i en androidlur helt enkelt. Jag antar att det är google som satt nån typ utav specs helt enkelt.
     
  6. WoberT

    WoberT Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kanske skulle ta och avbeställa minneskortet då och skaffa ett snabbare från en annan butik, vart köpte du ditt class 9 kort? Nä jag behöver antagligen inte 16Gb men tog det största som fanns :).
     
  7. Victor

    Victor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det undrar jag med :/ hittar inget 8GB med dom hastigheterna på prisjakt ens :(
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 741
    Mottagna gillanden:
    44 736
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag vet inte om ett snabbt minneskort kan bidra med så mycket, alla program ligger ju och lurar på ROM-minnet och det förekommer ingen swapping mot SD-kortet heller. Så länge man inte använder apps2SD förstås, men det blir väl mindre och mindre aktuellt med lurar som Galaxy.

    Edit:Ah, my bad, vissa widgets, ex forecast weather använder visst en del minne på SD-kortet för cache av grafik, likaså Hero använder en del för sina widgets. Så det kan nog hjälpa med ett snabbare minneskort, dock ett som har stöd för så många operationer (iops) per sekund som möjligt kontra så många MB/s som möjligt.
     
  9. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, min tanke är ju lite att ju snabbare överföringshastighet de kirrat till kortet, desto bättre minneskontroller rent generellt. Så chansar helt enkelt på att det kortet är det bästa möjliga, bådei i IOPS och i transfer speed. :)

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=310934
    Till er som hade problem med att hitta kortet.
     
    Last edited: 2 aug 2009
  10. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Apps2Sd swappar inte, det gör bara en kopia dina apk filer och lägger på SD kortet (AFAIK).
    För att swappa kan man använda sig av appet: Swapper.
     
  11. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    såg det 9mb/s kortet härom veckan när jag slösurfade lite, men såg ingen butik som har det på lager =/
     
  12. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, det finns ju inte i lager någonstans. Den ända affären (Leiljung) som har det på prisjakt verkar lite skum. På något sett, samt är korten väldigt billiga för att vara class 9 och komma från SanDisk?

    Jag tar ett SanDisk Mobile Ultra microSDHC 8GB
    http://www.netonnet.se/index.asp?tracker=prisjakt&iid=117408

    Står där att de är ett class 6, men de är "bara" class 4. Men har förstått att man inte ska stirra sig blind på det. Utan andra siffror och detta kort ska vara snabbt som satan.
     
  13. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bara att ta på faktura. Som postförskott. :D
     
  14. teddan

    teddan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mjo, men vill ha kortet imorgon. För då kommer förhoppningsvis telefonen! Dessutom litar jag inte riktigt på den där affären. Jag hoppas de är bra grejer för din skull. Stämmer uppgifterna är det absolut en bra affär!
     
  15. mille

    mille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  16. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det såg inte ut att skilja så farligt mycket heller! :)
    Blev lite orolig när bilden visade en GB. hade det varit så hade jag nog blivit lurad.
    Å ja menar, får jag inget kort, då blir det inte någon faktura betald, sen kommer ju polis och press bli uppringda såklart. De sitter säkert bara och väntar på ett nytt kameraexperten... ;)
     
  17. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    leijung tog mindre + att kortet i sig var billigare. sen så fanns det tyvärr inte i lager... =/
    Återkommer om jag får kortet..
     
  19. deekay

    deekay Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hos Leiljung :(
     
  20. mrbowmore

    mrbowmore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ehh, beställde jag det sista månnetro? :confused:
    Nu börjar man bli nojjig... =/ Fan att det alltid ska strula med e-handlare som inte är de dyra, stora.
     
    Last edited: 3 aug 2009