Grymt seg Galaxy S efter uppdatering 2.2??

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av conny85, 13 nov 2010.

1. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

asså en sak man ALLTID ska ha klart för sig är att ALL moddning utanför vanligt moddning i stil med att byta tema osv kan göra din telefon obrukbar så är det bara. men risken med sgs verkar ju vara väldigt liten för man lov att säga.

Men en bra grej att göra innan du bestämmer dig alls är att kolla så du faktiskt har en fungerande 3knapps-kombo.. dvs stäng av din telefon... starta med volym ner + hemknapp + power och se om du kommer in i downloadmode.. gör du det så är det lugnt ;)

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    vad är .tar-fil för nått?! LOOOL blir galen på de här.. kan man inte lämna in den istället och få de gjort :P

3. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    det ända som hände när jag höll in volym knapp ner menu knapp och start var att telefonen bara starta helt normalt :/

testa också att bara trycka på dessa tre knappar en ända gång samtidigt men med samma resultat telefonen startar bara

Last edited: 13 nov 2010
  4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

släppte du knapparna direkt kanske? eller tryckt edu bara snabbt och sen lät den vara? isf kan det vara så att det inte biter.. testa igen och håll in en stund... startar den normalt utan att hoppa in i downloadmode då med så har du inte 3knappskombo på luren... vet inte varför vissa inte har det.. om det är så att dom tagit bort det på nya lurar eller inte faktiskt.. jag har på min och det är jag glad över...

man ska ju även kunna fixa så man får det men det verkar inte vara helt safe att köra den fixen vad jag har förstått... det ska finnas en tråd för detta med..

du kan även ladda den android sdk och köra download rebooten via adb.. men det verkar synnerligen osäkert OM nåt nu skulle skita sig för då sitter du med pitten i pottan rejält och det enda som återstår är att lämna in den såvitt jag förstår.

men.. hrm... hade inte du fabriktsåterställt oxå genom att hålla in volym upp + home + power och det funkade? eller tänker jag på en annan tråd nu kanske?
    om det funkar så funkar download nämligen så då var du förmodligen för snabb med att släppa knapparna

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3

Jag testade att hålla in dom knapparna samtidigt i flera sekunder och då starta bara telefonen, samma sak när jag bara tryckte på knapparna en gång och släppte på än gång..

Ja det var nog denna tråd du läste de på då någon rekommendera att jag skulle göra en systemåterställning men den återställningen gjorde jag inne i telefon menyn inställningar/ privat / återställning till frabriksdata!? kanske gjorde fel där med, kanske inte tar bort allt som man bör,, dok när jag gjorde den återställningen så blev den en aning snabbare men det släppar ändå efter

6. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Om du gör du läser någa instruktionerna som ges och förljer ALLT till pricka så ska du se att allt går bra.
    Jag var livrädd i början men efter att ha gjort det flera gånger så är nu Odin min vän.

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag hade precis samma problem som dig.. 2.1 seg som sirap så drog in lagfix.. drog in 2.2 segare än segast.. wipade men seg iaf... lagfix blev bra igen.. det enda jag inte provade efter återställning var att gå in i menyn och även formattera interna sdkortet.. där finns ju en hel del settings osv kvar och det kan ajg mycket väl tänka mig är en stor bov i dramat faktiskt. men jag vet inte säkert att det är så.. men om telefonen är mer eller mindre tom så testa det med.. det borde ju verkligen sopa skiten totalt clean

8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nu har jag testat 10 gånger på raken att hålla in volym ner + hem knapp + power men den startar bara upp precis som vanligt,,, vilket skit :P

Tog även bort allt på SD kortet nu så nu finns inget på minnet och telefonen är återställd via privat/ återställning , och inga appar nedladdade ändå är den seg, ger nog upp det här för kvällen ,, verkar ju ändå inte kunna göra något eftersom jag inte kommer in i downloadläget :(

9. Robster01

Robster01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Volym knapp UPP, Håll in meny knapp, tryck power knapp....
    Du kommer till en meny... Återsäll den där... skit i återställningen i telefon menyn...
    Börja så å kolla om den går bättre... skit i lagfixar å annat innan du gjort en "RIKTIG" fabriksåterställning eller vad vi nu kan kalla det för...
    Du formaterar även det interna sd kortet där med..... Glöm inte det....
    Blir det inge bättre efter det så kan du testa allat annat.... o_O
    Testa det å lycka till...:):)

10. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag tycker telefonen blev jävligt snabb nu efter senaste 2.2 updaten. Dock är jag så sjukt besviken på samsung att dom inte kan fixa gpsen :(

11. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Förmodligen har du inte 3 button combo i ditt SGS vilket Samsung har tagit bort på alla nya lurar. Så du borde lägga in den 3 button combo fixet så att du kan komma in på Recovery eller download läget.

Du hittar guiden här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=785201

12. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Tänkte bara flika in att för mig tog konverteringen *mycket* längre än 5-6 minuter (med ~130 appar installerade) - men luren blev snabb. :)

13. Salvatrucho

Salvatrucho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla lånar denna tråd lite

innan jag uppdaterade min sgs så körde jag en systemåterställning via meny knapparna, efter det var gjort så så var alla min gamla bilder, låtar o tel nr ( sparade på sim ) kvar i nallen, är det tänkt att nallen ska vara helt tomt på all nytt info som sparats i den ??
    efter man gjort återställningen....?

sen ugggradera jag min sgs, har inte märk någon större skillnade i snabbheten, nästan tvärt om vid vissa tillfälle.... 2-3 till gånger har min nalle hakat upp sig, o det har inte gått att göra annat än att starta om nallen..... :-( detta har inte hänt förut

Antar att jag bör göra en till systemåterställning, via volym knappen nertryck & hemma knappen nertryck samt starta om moben då ? om jag har förståt det rätt....??
    Visste inte att man skulle om det efter uppgraderingen förrän jag läste denna tråd :-)

14. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Har testat även det du skrev men lik förbannat startar bara telefonen upp precis som vanligt .. verkar inte ha 3 combos som någon skrev . Läste hur man lägger in just denna combo och det var rena grekiskan för min del :( ja kanske inte ska ha sån hightek telefon med tanke på min kunnighet inom området :P

15. Salvatrucho

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sätt telefonen i download-läge ([volym ner]+[home]+[power]).

Är detta samma sak som att återställa nallen till fabrikinställningar ??

Eller startar jag nåt annat ??

16. birger

birger Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller du istället in volym upp kommer du in i recovery-läge.
    Där kan du köra factory reset.

17. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Funkar inte det heller. telefonen startar bara upp som vanligt =/

18. Salvatrucho

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller du istället in volym upp kommer du in i recovery-läge.
    Där kan du köra factory reset.

ok e på jobbet nu men ska se om jag hinner prova när jag kommit hem o tagit back upp på min bilder :) & lite smått o gott innan jag gör det.
    Så återkommer jag så fort jag provat det, så får vi se om det e samma på min Conny

19. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tittade runt på youtube och hitta video gällande ryanza oclf 2.0 ifrån market.. Går den att ladda ner och göra lagfix med? eller behöver jag ändå komma åt 3 combo funktionen??

Gjorde benchmark nu och den landa på 968 och efter lagfix ska den komma upp i 2200 och det är ju lite skillnad ..

20. dstr

dstr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig så känns allt snabbare sen 2.2-uppgraderingen, utom mailen. Mail-appen har blivit horribel.