ROM: [GT-I9300][4.2.2] CyanogenMod 10.1

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 17 jul 2012.

1. Eeelgen

Eeelgen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag kom inte på någon annan lösning än att byta browser. Sen är ju buggen där tangentbordet fastnar i öppet läge efter chrome kraschat något man kan bli vansinnig på.

2. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)

Har kört Opera lite, den funkar klockrent. Men Chrome har ju sina fördelar när man kör det på datorn och iPaden också.

Konstigt (tycker jag) att Google inte åtgärdar buggar i Chrome. Deras webbläsare i deras egna operativsystem. Borde vara prio...

Hoppas det kommer en uppdatering till Chrome när 4.2 kommer...

3. Eeelgen

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Länge sen jag använde chrome i telefonen men den fungerar betydligt bättre på min N7 där jag kör PA. S3 aosp specifikt problem månne?

4. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Bara för mig kameraappen försvann i senaste Nightlien?

5. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Chrome rulla på klockrent när jag körde original ROM, problemet började efter jag la in CM10.

Inte försvunnit, men får ofta "kunde inte ansluta till kameran". Jag hittar inte kameran under programlistan så jag kan testa och rensa cache heller...

Mycket skit med CM10 för mig personligen iaf. Funderar på att lägga in någon annan ROM eller lägga in CM10 på nytt. Hur funkar det med alla mina inställningar, appar etc då? Kan man göra en enkel backup på precis allting (då menar jag så att hur man fixat utseendet i låsskärm/hemskärm med widgets, andra ikoner osv blir detsamma?)

6. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Nandroid backup i Recovery backar upp exakt allt :)

Marooned gillar detta.
  7. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Nja, inte exakt allt. Den backar inte upp modemet.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

8. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Gör titanium också det?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

9. Eeelgen

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Appar och data (även inställningar, samtalsloggar, sms osv) .

10. ostress

ostress Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Så om jag gör backup på all systemdata+appar kommer alla mina hemskärmar se ut som dom gjorde innan eller måste jag ställa in mina widgets och genvägar på nytt?

11. Eeelgen

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ja ditt skrivbord följer med inställningarna för launchern. Men du kan ju göra en backup i launcherinställningarna också för säkerhets skull. Har hänt mig att det blivit problem när launcher varit system app.

12. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Tror bara det är en Nandroid backup i recovery som återställer alla inställngingar i låsskärm, hemskärm etc. plus appar med all data.

IMen i titanium så återställer den all data och apparna bara

13. grillchips

grillchips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20
    Tyvärr så kvarstår problemet... :(

14. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    "We at CM are very trusting of our members, showed by both respect and permissions granted to those people we consider part of the team. Last month, this trust was violated in a substantial way. In the spirit of openness, here is what happened.

CM’s history is well established, with Cyanogen releasing his original ROM for the G1 on XDA forums. Back then, there was no “CyanogenMod” in terms of the organization and structure that we have today. The builds were hosted on Steve’s personal machine, the original server was a donation of spare kit from Phaseburn. And due to the small size (and lack of funds), the CyanogenMod.com domain was bought by a third-party back in 2009 and donated to CM, when CM was a much smaller project and had no online presence besides XDA.

Fast-forward 3 years, we have 3 extremely powerful build boxes donated by the community and an army of developers, contributors, and supported devices. But, a little over a week ago, things took a bad turn. The person owning the CyanogenMod.com domain was caught impersonating Steve to make referral deals with community sites. When confronted and asked to hand over control of the domain amicably, he decided he wanted 10K USD for it, which we won't (and can't) pay.

We contacted those he had established deals with, only to discover that the person tasked with maintaining our web presence was setting up deals under the CM name, and impersonating Cyanogen himself. Plenty of satisfying evidence was provided by those sites / entities to make us certain that this wasn't a misunderstanding or one-time thing.

This leaves us at a critical impasse. Being trusted with CM’s web presence means this member had control over the CM social network accounts (Twitter/FB) as well as domains (cyanogenmod.com). We have changed ownership of the social media accounts. When asked again to make the transition nicely, he responded with the following

“Hi, so you think by removing all my access across the infrastructure was going to be a great idea? We had a chat yesterday, you've decided to end this bitter. How about I just change the DNS entries right now. CM will practically go down.”

Refusing to be extorted for funds, and then being threatened is “ending it bitter”? Today, it happened: all of our records were deleted, and cyanogenmod.com is slowly expiring out of the Internet and being replaced by blank pages and non-existing sites. @cyanogenmod.com e-mail is now being directed to a mailserver completely out of our control, too.

We have begun the dispute process with ICANN to reclaim our domain. In the meantime, please utilize CyanogenMod.org and all applicable subdomains.

As mentioned, this member also managed our Google Apps for Business account, and therefore our @cyanogenmod.com email addresses. These addresses should be considered discontinued until further notice. We will be contacting the Google team to reclaim rights to the apps account. In the meantime, please contact [email protected] for any devrel questions or other issues. A mailserver is being established to transition devrel and other support email addresses. We will provide those when they are finalized, and they will utilize the .org domain.

We don’t like how this played out, and we are deeply hurt. Likewise, we are deeply saddened at the confusion this may have caused the community. We will continue to be open about the what, when, how, but unfortunately, we may never know the ‘why’ - though greed comes to mind. The team itself has not made a profit off of CM and that is not our goal. But to have one of our own betray the community like this is beyond our comprehension. We will update you all as things progress.

Know that we are pursuing every available legal means to regain control over our domain.

Please note, all donations that were given directly to Cyanogen (aka [email protected]) did indeed reach their destination and are not affected.

If you are a company out there that believes they have also entered into agreements with “CM” by this person impersonating Steve, please contact [email protected]. We’d like to get a handle on how widespread this was before we file charges."

-The CyanogenMod Team

Info & kommande info:

https://www.facebook.com/CyanogenMod/
    http://www.cyanogenmod.org/blog/psa-transition-to-cyanogenmod-org

Last edited: 14 nov 2012
  15. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Fy fan...

16. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Damn.. good luck team

17. Marooned

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Fyfan.

Kommer detta påverka ParanoidAndroids rom?

18. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Från Twitter!

Vilket alltså pekar på att problemen har löst sig och allt är frid och fröjd!

19. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Jepp. Allt är löst

20. wickedkman

wickedkman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det ens troligt att det blir någon release av CM10 till internationella SGS3 ? Verkar inte som om utvecklingen går så bra, vart visserligen ett tag sen jag prövade men då var det väldigt buggigt och laggigt. Samsung verkar inte vilja samarbeta alls med communityt, vad tror ni? Är det någon som följer detta närmre?